Yaz sebzeleri hem sağlıklı beslenme için gereklidir hem de hepsinin ayrı ayrı faydaları vardır. Bu yazıda 8 yaz sebzesinin belki de bilinmeyen faydalarından bahsedilmiştir. Sağlık için sayısız faydası bulunan bu sebzeleri yaz mevsiminde tüketmek aynı zamanda diyetisyen ve beslenme uzmanlarının da tavsiyesidir.

  • Dereotu

Dereotunun faydaları çok bilinmese de oldukça fazladır. Dereotu sindirime iyi gelir, hazmı kolaylaştırır. Uykusuzluğu giderir, kemik sağlığını korur. Gaz ve spazmlara iyi gelir. İçeriğinde bol miktarda fosfor, magnezyum, demir, A ve C vitamini, bakır, kalsiyum ve çinko bulunur.

Hizmetlerimizi incelediniz mi?

Bireysel beslenme danışmanlığı, hastalıklarda beslenme ve kurumsal beslenme danışmanlığı alanlarındaki hizmetlerimizi inceleyebilirsiniz.

  • Semizotu

Yaz sebzelerinden olan semizotunun faydaları neredeyse saymakla bitmez. Semizotu A ve C vitamini deposu olmasının yanı sıra vücudun Omega 3 ihtiyacını da karşılar. Kalp sağlığını korur, kolesterolü dengeler, bakteri ve mantar oluşumunu engeller. Böbreklerdeki kum ve taşların düşürülmesine yardım eder.

  • Tere

Sağlıklı beslenme tarzını benimseyenlerin tercihlerinin başında gelen terenin birçok faydası bulunur. Terenin faydaları olarak karaciğer ve akciğer sağlığına iyi gelmesi, kandaki şeker oranını düşürmesi, demir oranının yüksek olmasından dolayı kanı temizlemesi ve kansızlığa iyi gelmesi, hazmı ve sindirimi kolay hale getirmesi bilinir. Tere ayrıca sinirleri yatıştırır ve iştah açıcı özelliği vardır.

  • Yeşil Biber

C vitamini deposu olarak bilinen yeşil biber sağlık açısından birçok olumlu etkiye sahiptir. Yeşil biberin faydaları sağlıklı beslenme bilgilerinde ve diyetisyen programlarında da sıkça belirtilir. Yeşil biber bağışıklık sistemini güçlendirmesi, düşük kalorisi ile kilo verimine yardımcı olması, vücudu enfeksiyonlara karşı koruması ile bilinir. Yeşil biberde A – C – B1 – B2 – E – K – P vitaminleri ve bazı alkaloidler vardır. Antioksidan özelliği ile öne çıkar.

  • Taze Fasulye

Yazın sık tüketilen sebzelerinden olan taze fasulyenin faydaları kalp dostu olması, lif içermesinden dolayı zayıflamaya ve sindirime destek vermesi, kolesterolü düzenlemesi, kemiklerin gelişimine destek sağlaması olarak sıralanır. Taze fasulye içeriğinde bol miktarda A – C – K – B12 vitamini barındırır.

  • Bamya

Bamyanın faydaları çok fazla bilinmez. Ancak bamya güçlü bir antioksidandır. Böbrek sağlığını destekler. Şeker hastalığını önler. C vitamini yönünden zengindir. Kilo kontrolü sağlar. Sindirim sistemine olumlu etki eder. Kabızlığa da iyi gelir.

  • Domates

Yılın her mevsiminde çiğ ve yemeklere ilave edilerek tüketilen domates sevilen yaz sebzelerindendir. Domatesi faydaları da sıkça konuşulur. Domates kalp sağlığını korur, kanser riskini azaltır. C vitamini oranı oldukça yüksektir. Vücudun günlük vitamin ihtiyacının önemli bir kısmını karşılayarak sağlık açısından fayda sağlar. Göz hastalıkları ve yüksek tansiyonda olumlu etkileri gözlemlenir.

  • Kabak

Kilo veriminde etkili sebzeler arasında üst sıralarda yer alan kabak faydaları olarak da adından söz ettirir. Kabağın faydaları olarak kanserli hücreleri azaltması, içeriğindeki lutien ile göz sağlığını desteklemesi, toksinlerin vücuttan atılmasını sağlaması, omurga yapısını güçlendirmesi kemik sağlığını desteklemesi sıralanabilir.

Randevunuzu Oluşturun!

Pratik bir şekilde ilk randevunuzu oluşturabilirsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

18 − fifteen =