Sürekli mevsim değişimi yaşayan bir ülkede yaşıyoruz. 10 sene öncesinde kış mevsiminde kar yağar, yaz mevsimi ise günlük güneşlik olurdu. Ancak yaşadığımız dönemde kış mevsiminde güneş açabildiği gibi, yazları sel olabilecek kadar yağmur yağabiliyor. Bu durumda güçlü bir bağışıklık sistemimizin olması, bedenimizin ani mevsim değişikliklerinden etkilenmemesi, hastalıklarla savaşabilmesi için beslenmemize çok dikkat etmemiz gerekiyor. Çoğu kişi sezon değişimlerinde çeşitli hastalıklara yakalanıyor. Bunu önlemek için ise beslenmeye, uykuya ve spora önem vermek gerekiyor. Bağışıklık sistemimi güçlendiren besinleri tüketmemiz gerekiyor. Ancak bunları yaparken de abartıya kaçmamak gerekiyor. Çünkü besinlerin azı da fazlası da zararlı olabiliyor.

Bağışıklık sistemini güçlendiren besinleri incelediğimiz zaman sarımsak, tavuk çorbası, ıspanak, havuç, zencefil, bitki çayları, marul ve daha fazlası yer almaktadır. Ancak kış mevsiminde rahatlıkla bulabileceğiniz besinleri incelersek;

Hizmetlerimizi incelediniz mi?

Bireysel beslenme danışmanlığı, hastalıklarda beslenme ve kurumsal beslenme danışmanlığı alanlarındaki hizmetlerimizi inceleyebilirsiniz.

  • Sarımsak;

Sarımsak yalnızca yemeklere lezzet katmakla kalmayıp, soğuk algınlığı ve griple mücadele etmektedir. Sarımsak bağışıklık sistemini güçlendirirken, beyaz kan hücrelerinin sayısını arttırmaktadır.

  • Tavuk Çorbası;

Tavuk Çorbası sonbahar ve kışın evinizin vazgeçilmezi olmalıdır. Tavuk çorbası hastalıklarla mücadele ederek, immün sistemini kuvvetlendirmektedir.

  • Ispanak;

Antioksidanlardan, vitamin ve mineralden zengin sonbahar – kış aylarını sağlıklı geçirmenizi sağlayan müthiş bir yiyecektir.

  • Havuç;

Tadı güzel olduğu kadar faydası da çok olan havuç enfeksiyonla mücadele eder, hücrelerin bağışıklık sistemini güçlendirir. Aynı zamanda beta-karoten de içeren havuç serbest radikallerin nötralize edilmesine yardımcı olur.

  • Zencefil;

Soğuk algınlığı ve öksürük dediğimizde aklımıza gelen ilk baharatlardan birisi zencefil.
Balla karıştırarak ya da yemeklerimize katarak tükettiğimiz zencefiller, kışın sağlığınızı korumanın en iyi yollarından birisidir. Aynı zamanda sabahları zencefilli, limon, tarçın ve nane ile yaptığımız sular hem güne daha dinç başlamamıza hem de ödemlerimizi daha kolay atmamıza yardımcı olur.

  • Bitki Çayları;

Bitkisel çaylar bağışıklık sistemini artırmak için harika seçeneklerdir. Günlük yeterli miktarda çay içen kişiler zararlı bakterilerle savaşan güçlü bir bağışıklık sistemine sahiptirler. Ancak bitki çaylarının tüketimi belirtildiği gibi sadece yeterli miktarda olmalıdır. Faydalı diye çok fazla tüketilmemelidir. Aynı zamanda bitki çaylarının su yerine geçmediği unutulmayıp, günlük su tüketimi ihmal edilmemelidir.

  • Marul;

Yeşil yapraklı sebzelerin, demir ve A vitamini ve C vitamini açısından zengin olmaları; A vitamininin vücuttaki beyaz kan hücrelerini arttırarak ve zararlı bakterileri yok etmesi, diğer taraftan C vitamininde bağışıklık sistemini uyarması açısından çok önemlidir. Hem bağışıklık sistemimiz için hem de sağlıklı bir yaşam için yeşil sebzelere hayatımızın her anında yer vermeliyiz.

Randevunuzu Oluşturun!

Pratik bir şekilde ilk randevunuzu oluşturabilirsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

12 + seventeen =