Semizotu bahar sebzelerindendir. Kalorisi çok düşük, besin değeri ise çok yüksektir. Bu nedenle tüketmeniz için çok sayıda çok neden vardır.

1 porsiyon yani 100 gram semizotu yaklaşık 20 kaloridir. Bu nedenle hem diyet sürecinde hem de kilo koruma evresinde rahatlıkla tüketilebilecek bir sebzedir. Yeşillik sevenler için baş tacı olan semizotunun değişik bir tadının olmasından dolayı yemekte zorlanan bulunur. Bu nedenle yoğurt ve limonla harmanlayarak tadını güzelleştirebilirsiniz.

Hizmetlerimizi incelediniz mi?

Bireysel beslenme danışmanlığı, hastalıklarda beslenme ve kurumsal beslenme danışmanlığı alanlarındaki hizmetlerimizi inceleyebilirsiniz.

Semizotunun Faydaları

  • Tam bir antioksidan kaynağıdır.
  • İçeriğinde potasyum bulunur. Bu sayede de kan dolaşımını güçlü hale getirir ve kalbe kuvvet verir.
  • Kan şekeri ve tansiyonun düzenlenmesine yardımcı olur.
  • Omega-3 içeriği diğer sebzelere oranlarda daha yüksektir. Bu nedenle de koroner kalp rahatsızlıklarının risklerini minimum seviyeye düşürür, kötü kolesterol seviyesini azaltır.
  • İçeriğinde bol miktarda A vitamini bulunur. A vitamini ise göz sağlığımız için faydalıdır. Özellikle de gelişme çağında olan çocukların A vitaminin almayı ihmal etmemesi gerekir.
  • A vitaminin yanı sıra B, C ve E vitaminlerini, niasin, manganez, folat, demir, kalsiyum, magnezyum da bulunur.
  • Lif içeriği çok yüksektir. Bu nedenle de tokluk hissi süresini artırır ve kabızlığa iyi gelir.
  • Sindirimi düzenler, mide asit salgısını dengelemeye yardımcı olur.

Hamilelikte Semizotu Tüketilir mi?

Hamilelik döneminde organların görevlerini sağlıklı yerine getirebilmesi için vitamin ve mineralleri yeterli miktarda alınması gerekir. Bunun için de doğru beslenme programının hazırlanması gerekir. Bu dönemde sebzelerin az tüketilmesi kabızlığa neden olabilir. Bu nedenle sebzelerin tüketilmesi ihmal edilmemelidir. Özellikle de semizotu gibi lif içeriği yüksek sebzelere öncelik verilmelidir.

Sindirim sistemini düzenlemeye yardımcı olduğu ve içeriğinde bol miktarda vitamin ve mineralleri barındırdığı için hamilelerin semizotu tüketmesinde herhangi bir sakınca yoktur. Ancak kasları fazla çalıştırabileceği için öncesinde Beslenme ve Diyet Uzmanına danışılması daha doğru olacaktır. Beslenme ve Diyet Uzmanları anne adaylarının aylık kontrol sonuçları, anne ve bebeklerin sağlık durumları, kilo, yaş, boy ve günlük hayatlarındaki yeme alışkanlıklarına göre beslenme programı hazırlarlar. Böylelikle hamilelik sürecinde fazla kilo alımının da önüne geçilmiş olunur.

Randevunuzu Oluşturun!

Pratik bir şekilde ilk randevunuzu oluşturabilirsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

five + 18 =