Bayramdan Sonra Nasıl Beslenmeli

bayramdan sonra nasıl beslenmeli
bayramdan sonra nasıl beslenmeli

Bayramda kilo mu aldınız? 4 gün bayram ve 9 gün tatil olan tatil sonrasında nasıl beslenmeli? Sorusu oldukça merak edilmektedir. Birçok kişinin yoğun iş temposundan kaynaklı bayram tatilini fırsat bilmesiyle birlikte tatile gitti, kimileri ise bayramı aile büyükleri ile geçirmeyi tercih etti. Öncelik olarak umarım bayramınız sağlıklı, bol kahkaha ile geçmiştir.

Bayramda yapılan güzel yemekler ile birlikte lezzetli tatlıların fazla kaçmasıyla pişmanlık yaşanması olabilmektedir. Bayramda fazla kaçıran kişiler 1 ila 3 kilo almış olabilmektedir. Fakat sizlere iyi bir haberim var. Alınan kilonun hemen yağa dönüş sağlamadan, yani ” yeni gelen kiloyu” hemen vermek daha kolaydır; peki, bayramdan sonra forma girmenize yardımcı olacak önerile nelerdir? Bayramdan sonra nasıl beslenmeli? Tüm detaylar izmir diyetisyen tarafından sizlere özel derlenmiştir.

Bayramdan Sonra Nasıl Beslenmeli

  • Bayramda tüketimi sağlanan besinlere dikkat etmeyi düşünüyorsanız, metabolizmanızın çalışmasına fayda sağlamanız oldukça önemlidir. Büyük ihtimal yüksek miktarda şekerli ve yağlı besinlerin tüketimini sağlayarak sebze ve meyve tüketimini ihmal ettiniz. Bunun için de gün içerisindeki beslenmenize eksik yemiş olduğunuz besinleri küçük öğünler halinde ilave edebilirsiniz.
  • Meyve, süt, peynir, yoğurt, tam buğday ekmeği, kuru meyve, ceviz ya da fındık iyi bir seçenek olabilmektedir.
  • Akşam yemeğinde ağır yemeklerin tüketimi yerine daha hafif yemeklerin tüketilmesi önerilir. Yemiş olduğunuz yemeklerin yağ ve tuz miktarının azalmasıyla birlikte baharatlarla zengin bir hale getirilebilir.
  • Yemeklerinizi yavaş bir şekilde yiyerek ve porsiyonlarınızı azaltarak midenize yardımcı olmanız da fayda sağlayacaktır.
  • Ayran, yoğurt veya cacık tüketimini ihmal etmeyin.
  • Tabi ki en önemlisi de egzersiz yapmayı ihmal etmeyin. Gün içerisinde 30 ila 40 dakikalık yürüyüşlerin yapılması da oldukça önemlidir. Yalnız bunu açık havada yapmanız durumunda sabahları erken veya akşam güneş batımından sonra yapmaya özen göstermelisiniz. Hareketinizi arttırarak, almış olduğunuz kalori değil yakmış olduğunuz kaloriye odaklanmak daha etkili olacaktır.

Su Tüketimi Neden Önemli

Su tüketimi, vücudun toksinlerden arınması, ödemin azalması, vücut ısısını dengelemek, böbreklerin çalışmasında oldukça etkili olduğunu her zaman belirtmekteyiz. Bu nedenle de su tüketiminin ihmal edilmemesi gerekir. Aynı zamanda yaz mevsiminin sıcaklardan zor geçirmenize sebep olabilmektedir.

Önceki İçerikIhlamur Neye İyi Gelir
Sonraki İçerikSağlıklı Beslenme