Kuruyemişler, insanların günlük hayatta tüketmiş oldukları besinler arasında yer almaktadır. Sağlıklı beslenme konusunda oldukça etkili olan bu besinler, çeşitli sağlık sorunlarına da fayda sağlayabilmektedir. İşte kuruyemişlerin faydaları…

  • Leblebi

Sarı ve beyaz olmak üzere iki tür leblebi bulunmaktadır. Nohutun kavrulması ile elde edilen leblebi, anne sütünü artırma konusunda etkili bir kuruyemiştir. Ayrıca tokluk hissi vererek kilo vermeye yardımcı olması, reflü, gastrit gibi mide problemlerine iyi gelmesi, böbrek taşını düşürme konusunda etkili oluşu leblebinin faydaları arasında yer almaktadır. Özellikle de beyaz leblebi, diyetisyenler tarafından kilo vermek isteyen hastalarına tavsiye edilmektedir.

Hizmetlerimizi incelediniz mi?

Bireysel beslenme danışmanlığı, hastalıklarda beslenme ve kurumsal beslenme danışmanlığı alanlarındaki hizmetlerimizi inceleyebilirsiniz.

  • Kabak Çekirdeği

Sağlıklı beslenme konusunda önemli bir yere sahip olan kabak çekirdeği, oldukça kıymetli bir besin maddesidir. Kurt, parazit ve solucan gibi sağlık sorunlarında adeta mucizevi bir ilaç olarak görülen kabak çekirdeği, tansiyonu düşürmekte, kan şekerini düşürerek dengede tutabilmektedir. Ayrıca depresyona iyi gelmesi, uykusuzluğun önüne geçip uyku kalitesini artırması, içeriğindeki bol miktarda magnezyum, fosfor, manganez, demir ve bakır gibi mineraller sayesinde cildi güzelleştirmesi, yine kabak çekirdeğinin faydalarındandır.

  • Fındık

E vitamini bakımından oldukça zengin olan fındık, yüksek kolesterolün düşürülmesi konusunda oldukça etkili bir kuruyemiştir. Kuvvet verici olması, kansızlığa karşı koruması, kemik gelişiminin güçlenmesine yardımcı olması, kanser oluşumunun önüne geçerek vücudu önemli ölçüde koruması, fındığın faydaları arasında yer almaktadır.

  • Ceviz

Pek çok diyet listesinde yer alan ceviz, insan ve beyin sağlığına büyük ölçüde faydalı olan bir besindir. Alzheimer ve egzama gibi sağlık sorunları konusunda oldukça etkili olan ceviz, Omega3 bakımından da zengin bir besindir. Dolayısıyla dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan çocuklar için şifa kaynağı olarak kabul edilmektedir. Ayrıca kan pıhtılaşmasını önlemesi ve beyin damarlarını koruması, cevizin faydaları olarak gösterilebilmektedir.

  • Badem

Omega3 yönünden zengin olan bir başka besin de bademdir. Bademin faydalarına bakılacak olursa; kalp ve damarları güçlendirmesi, şeker hastalığının önüne geçmesi, ağrıyı hafifletici bir etkiye sahip olması, beyin hücrelerinin yaşlanmasını engellemesi, iştah kesmesi, tokluk hissi vermesi ve bu sayede kilo vermeye yardımcı olmasıdır. Kuruyemişlerin faydaları oldukça fazla olurken, bu gibi besinlerin düzenli olarak tüketilmesi önemlidir.

Randevunuzu Oluşturun!

Pratik bir şekilde ilk randevunuzu oluşturabilirsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

fourteen + 17 =