Çocuğunuza Balığı Nasıl Sevdirirsiniz?

Çocukların balık yemeyi sevmeleri çok önemlidir. Çünkü balık Omega 3 yağ asidi içeriğinden çok zengindir. Ancak çocukların balık yemeleri kadar doğru yöntemlerle pişirilmiş olan balıkları tüketmeleri de çok önemlidir.

Omega 3 vücudumuz için gerekli olan fakat vücudumuzda üretimi yapılmayan yağ asididir. Omega 3’ü en iyi alabileceğimiz besinlerden biri ise balıktır. Özellikle yağ oranı yüksek balıklarda çok bulunup, ceviz, keten tohumu, chia tohumu gibi besinlerden de temin etmek mümkündür. İçerisinde DHA ve EPA bulunup, bunlar sayesinde antienflamtuvar etki etmektedir. Yani iltihaplanmayı giderir. Hem çocuklarda hem de yetişkinlerde sinir sistemi üzerinde olumlu etkileri bulunur. Yağda çözünen D vitamininin emilimini olumlu yönde etkileyip, D vitamini eksikliği yaşayan kişilerinde yeterli miktarda tüketmesi gerekir.

Omega 3 beyin hücrelerinin duvarlarını korur. Bu özelliği sayesinde ise yetişkinlerde Demans, Alzheimer gibi hastalıklara yakalanma riskini düşürür. Kadınların hamilelik döneminde düzenli ve yeterli miktarda Omega 3 tüketmesi hem bebeğin beyin gelişimini hem de omurilik yapısının gelişimini olumlu yönde etkiler. Düzenli Omega 3 tüketimi beyin gelişiminin yanı sıra retina sağlığı için de faydalıdır.

Çocuğunuza Balığı Nasıl Sevdirirsiniz?

İlk olarak balığı yemek için doğru pişirme yöntemleri uygulamalısınız. Yağda kızartmamalısınız. Bunun yerine buğulama, haşlama, fırınlama ya da yağsız tavada pişirme işlemi gerçekleştirmelisiniz.

  • Birlikte Pişirmeyi Deneyebilirsiniz

Balığı pişirirken çocuklarınıza birlikte pişirmeyi deneyebilirsiniz. Böylelikle hem pişirirken çocuğunuza balığın faydalarını anlatma imkanı elde etmiş olursunuz hem de eğlenceli bir ortam yaratmış olursunuz. Aynı zamanda çocuğunuz balığı pişirirken emek verdiği için daha çok yemek isteyecektir.

  • Tabaklarınızı Renklendirebilirsiniz

Balığı pişirirken ya da tüketirken ağır soslar yerine nane, defne yaprağı, baharatlar ve limonu kullanmayı tercih etmelisiniz. Böylelikle hem çocuğunuzun hangi baharatlı daha çok sevdiğini öğrenmiş olur hem de daha renkli ve sağlıklı bir sunum elde etmiş olursunuz.

Balıkta C vitamini çok azdır. Balık tabağı sunumu yaparken C vitamininden zengin meyve ve sebzelerde renkli görüntüler elde edebilirsiniz.

  • Kılçıklarını Çıkarmalısınız

Kılçıksız balıklar tercih etmeli ya da temizleme aşamasına kılçıklarını çıkarmalısınız. Kılçıklar çocuğun boğazına kaçabilir ve çocuğunuz bir daha balık yemek istemeyebilir.

Önceki İçerikOruç Tutarken Sağlığınızı İhmal Etmeyin!
Sonraki İçerikDiyabet ve Beslenme