Demir eksikliği vücudumuzdaki hücrelerin gerekli olan minareleri taşıması gerekir. Hücrelerin yeteri kadar mineral taşımaması durumunda ise kansızlık olur yani demir eksikliği oluşur. Anne sütü yeterince alamayan çocuklarda en sık görülen rahatsızlıklardan biri demir eksikliği bulunur.

Alınan bazı ilaçlar, genetik olması, bazı besinlerin yeteri kadar alınmaması, bazı besinlerin vücut tarafından emilim sağlanamaması gibi olumsuz faktörlerde demir eksikliğine sebep olur. Demir eksikliği hayatı olumsuz etkiler. Olumsuzlukların yaşanması durumunda ise uzman tarafından yardım alınması gerekir.

Hizmetlerimizi incelediniz mi?

Bireysel beslenme danışmanlığı, hastalıklarda beslenme ve kurumsal beslenme danışmanlığı alanlarındaki hizmetlerimizi inceleyebilirsiniz.

Demir Eksikliğinde Neler Olur?

  • Yorgunluk,
  • Halsizlik,
  • Baş ağrısı,
  • Baş dönmesi,
  • Ağızda, dilinde yaralar oluşması,
  • Dudaklarında yaralar ve çatlamalar oluşması,
  • Karın ağrısı,
  • İştahın kesilmesi,
  • Ciltte beyaz renge yakın rengin oluşması,
  • Nefeste darlık problemi yaşaması.

Bunların yanı sıra demir eksikliği olan çocuklarda uyku bozukluğu, uykunun yeterince alınamaması, çocukların arkadaşlarıyla zaman geçirememesi, onlarla oyun oynayamaması, evde aile ile sağlıklı iletişim kuramaması gibi sonuçları da beraberinde getirebilir. Her açıdan demir eksikliği çocuğunuza olumsuz etkilemektedir. Bunun için ise Beslenme ve Diyet Uzmanı ile görüşmek, çocuğun tüm demografik bilgileri kapsamında ona özel beslenme programı oluşturulması en doğru ve sağlıklı olanıdır.

Demir Eksikliğinde Neler Tüketilir?

Ciğer ve kırmızı ette bol miktarda demir bulunmaktadır. Ancak burada dikkat edilmesi gereken demir eksikliği giderilirken diğer sağlık sorunları ile karşılaşmamaktadır. Nasıl mı?

Kırmızı eti satın aldığımız zaman yağsız yerleri tercih edilmelidir. Ciğer pişirilirken kızartmak yerine haşlamak, fırına atmak ya da ızgarada pişirme yöntemleri tercih edilmelidir. Aynı zamanda satın alınan et ve ciğerin çok bekletilmeden, taze olarak tüketilmesi gerekmektedir. Çok bekletilen tüm besin gruplarının içerisinde vitamin ve mineraller kaybolmaktadır.

Bunların yanı sıra kuru üzüm de demir eksikliği için birebirdir. Günde bir avuç içi kadar kuru üzüm tüketilmesi demir eksikliğini gidermeye yardımcı olmaktadır. Burada dikkat edilmesi gereken önemli nokta ise “avuç içi” kadar olmasıdır. Çok sayıda avuç içi kadar kuru üzüm tüketilmesi sonucunda yine sağlık sorunları ile karşı karşıya kalmak mümkündür.

Yeşil yapraklı sebzeler içerisinde özellikle ıspanak, brokoli, lahana ve benzeri gibi sebzelerin içerisinde, domatesin içerisinde, balıkta da bol miktarda demir bulunmaktadır.

Randevunuzu Oluşturun!

Pratik bir şekilde ilk randevunuzu oluşturabilirsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

16 + eighteen =