Kalsiyumu, sadece çocukların değil, her yaş grubunun yeterli miktarda tüketmesi gerekir. Ancak çocukların hem fiziksel hem de zihinsel gelişimini yakından ilgilendiren kalsiyum yeterli miktarda alınması durumlarda sağlık problemleri kaçınılmaz olacaktır. Sağlıklı bir vücut, sağlıklı dişler ve güçlü kemikler için kalsiyum tüketimi ihmal edilmemelidir.

Kalsiyumun beyin gelişimi üzerindeki etkisi de oldukça önemlidir. Kalsiyumu yeterli miktarda almayan çocukların diş ve diş etlerinde problemler, unutkanlık, boylarının diğer çocuklara göre daha kısa olması, çok daha zayıf olmaları, günlerini diğer çocuklara göre çok daha yorgun geçirmeleri gibi problemlerle karşı karşıya kalırlar.

Hizmetlerimizi incelediniz mi?

Bireysel beslenme danışmanlığı, hastalıklarda beslenme ve kurumsal beslenme danışmanlığı alanlarındaki hizmetlerimizi inceleyebilirsiniz.

Çocuklarda Kalsiyum İhtiyacı Nasıl Karşılanır?

Çocuklarda kalsiyum ihtiyacı çeşitli besinlerle sağlanabilir. Bunlar; süt, peynir, yoğurt, limon, sebzeler, meyveler ve benzeridir.

Çocuklara süt içme alışkanlığı mutlaka kazandırılmalıdır. Yıllardır sabah ve akşam yatmadan önce mutlaka bir bardak süt içmesi önerilir. Bu tavsiye hem doğru hem de yanlıştır. Doğru olan sütü düzenli olarak tüketmeleridir. Yanlış olan ise sabah akşam tüketmeleridir. Her çocuk ve yetişkinlerin beslenmeleri birbirine göre farklılık gösterebilir. Bunun için ise Beslenme ve Diyet Uzmanı ile görüşmek gerekir.

Pekmezin içerisinde de kalsiyum eksikliğini giderecek oranda kalsiyum vardır. Sağlıklı ve dengeli beslenen bir çocuğun pekmezi günde 2 yemek kaşığı tüketilmesi yeterli olmaktadır. Ancak fazlası tüketilmemelidir. Özellikle annesinde, babasında ya da yakın akrabalarında Şeker Hastası olan bir kişi varsa daha fazla dikkat edilmelidir. Çünkü pekmezler şekerli gıdalardır. Her ne kadar şekersizleri bulunsa da şekerli yapmaya ve satın almaya alışkınız.

Kalsiyumun bulunan gıdalardan biri diğeri ise peynirdir. Eğer çocuklar peynir sevmiyorlarsa omletin içine ya da böreklere katılarak da tüketmeleri sağlanabilir. Çocuklar hem büyüme çağında oldukları için hem de sağlıkları için sabah kahvaltısında mutlaka en az bir dilim peynir tüketmesi gerekmektedir.

Yoğurtta süt kadar yararlıdır. Çocukların ara ya da ana öğünlerde bir kase yoğurt tüketmesi çocuğunuzun günlük kalsiyum ihtiyacının büyük bir bölümünü karşılayacaktır. Yeşil yapraklı sebzelerde bolca kalsiyum bulunmaktadır. Bunlardan bazıları; ıspanak, kereviz, pazı, asma yaprağı, roka, brokoli, lahana, marul, maydanoz ve benzeridir.

Gün içerisindeki ara öğünde 3-4 badem tüketimi de kalsiyum ihtiyacını giderecektir.Kalsiyum bulunan meyveler ise portakal, çilek, mandalinadır. Her ne kadar sebze olarak adı anılsada meyve grubuna ait olan limonun çerisinde kalsiyum bulunmaktadır. Salatalarda, suyun içine katılarak, çayın yanında ya da içinde bol bol limon tüketilmelidir. Ancak ne kadar tüketileceği çocuktan çocuğa, kişilerden kişiye göre değişkenlik gösterebilmektedir. Sağlıklı bir yaşam için dengeli ve doğru beslenmek gerekir. Bu kapsamda da kişilerin Beslenme ve Diyet Uzmanları ile görüşmeleri, kendi kiloları, yaşları, kan değerleri vb. gibi tüm kişisel bilgilerine göre beslenme programı hazırlamaları en doğru olanıdır.

Randevunuzu Oluşturun!

Pratik bir şekilde ilk randevunuzu oluşturabilirsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

seven − one =