Diyette Turşu Kilo Aldırır Mı

diyette turşu kilo aldırır mı
diyette turşu kilo aldırır mı

Turşu toplumumuzda yemeklerin yanında zevkle tüketilen bir besindir.  Besinlerin korunması amacıyla uzun yıllardan beri sevilerek tüketilen turşu, doğru şekilde ve miktarda tüketildiği zaman sağlık içinde oldukça faydalıdır. Ancak yanlış turşu tüketilir ve miktarına dikkat edilmezse bazı sağlık problemlerine de sebep olabilir.

Yararlı bakteriler organik asitleri üreterek bağırsak duvarının PH seviyesini 4.0-5.0 dolaylarına düşürürler. Bu sayede mikroplar asidik ortamda gelişemez ve yaşayamazlar. Turşu da bağırsaklara doğal, canlı probiyotik ortamı ve sağlıklı bağırsak florasını sağlamaktadır.

Doğru Turşu Hangisi

Lahana, salatalık, sarımsak, pancar turşusu en fazla tercih edilen turşular ve sağlık üzerine etkileri de farklı.

Lahana: K vitamininin iyi kaynağıdır. Bağırsaklarda vitamin ve mineral emiliminin yeterli olabilmesi ve fonksiyonların düzgün bir şekilde gerçekleşmesi için bu vitamine ihtiyaç vardır. Aynı zamanda lahana metabolizmayı hızlandırarak kilo kaybına da olumlu etki yapabilir.

Sarımsak: Antibiyotik özelliktedir. Turşu halide fermente özelliğe sahip olduğu için bağışıklık sistemini kuvvetlendirmede çok daha fazla etki gösterir.

Pancar: Antioksidan kapasitesi çok yüksek bir besin olan pancar özelikle de kalp sağlığında da çok etkili bir besindir. Betalain maddesini içerir. Kalp damar hastalıklarının önlenebilmesinde etkilidir. Pancar turşusu da hem kalp sağlığında etkilidir hem de fermente olduğunda bağırsak sağlığına olumlu etkileri vardır.

Dikkat Edilecek Noktalar

Turşu faydalıdır ancak doğru turşunun yenilmesi önemli demiştik. Hazır turşulara raf ömrünü arttırmak için kimyasallar eklenir bu nedenle ev yapımı turşular tüketilmeli veya içeriği temiz hazır turşular alınmalıdır. Ev yapımı turşuda sirke, sarımsak, kaya tuzu, nohut gibi içerikler herhangi bir katkı malzemesi kullanmadan turşunun yapılması, tazeliğini koruması ve bozulmamasında etkilidir.

Hijyeni çok önemlidir çünkü turşu, pişirilmeden hazırlanan ve uzun süre bekleyen bir yiyecektir. Sebzeler iyi yıkanmalıdır ve hazırlık aşamasında dikkat edilmelidir. Aksi takdirde bakteri ve mantarlar turşunun olamadan sebzelerin bozulmasına neden olabilir. Tüm bunlarla beraber turşunun pet şişelerde değil mümkünse cam kavanozlarda yapılması daha sağlıklı olacaktır.

Kilo Aldırır Mı, Kimler İçin Sakıncalıdır

Turşu fermente üründür ve sağlıklıdır ancak tuz içeriği de yüksektir. Bu nedenle hipertansiyonu olanlar, kalp hastaları ve böbrek hastalarının tüketmemesi gerekmektedir. Genel sağlık için de tuz oranına dikkat etmek ve olabildiğince az tuzlu yapmak önemlidir.  Yine kilo vermek isteyen kişiler de ödem problemi yaşıyorsa dikkatli tüketmeli ve tükettikten sonra bol su içmelidir. Riskli gruplar sebzeleri çıkardıktan sonra yıkayarak tüketebilir.

Önceki İçerikYer Fıstığı Alerji Yapar Mı
Sonraki İçerikAlsancak Diyetisyen