Ekmekler hem kilo vermek isteyenlerin hem de kilosunu korumak isteyenler korkulu rüyasıdır. Herkes ekmeğin kalorisine, tüketimi ve sonrasını kendisini düşünmeden alıkoyamaz. Ancak ekmek tüketiminden korkmamak gerekir. Aksine düzenli olarak tüketmemiz gerekir. Ekmekte karbonhidrat bulunmaktadır ve bizlerin o karbonhidrata ihtiyacı vardır.

Ekmek tüketmek zararlı değil demek ise her yemekte dilediğimiz kadar ekmek yiyebileceğimiz anlamına gelmemektedir. Aynı zamanda her ekmeği de tüketmemeliyiz. Beyaz ekmek tüketmek zararlıdır. Ancak kepek ekmeği, tam tahıllı ekmek, buğday ekmeği, mısır ekmeği tüketmek faydalıdır. Beyaz ekmeği neden tüketmemeniz gerektiğini “Neden Beyaz Ekmek Tüketmemelisiniz?” başlıklı yazıdan, diğer ekmekleri neden tercih etmeniz gerektiğini ise “Neden Kepek Ekmeği Tüketmelisiniz?” başlıklı yazıdan okuyabilirsiniz. Örneğin; kepek unu ile yapılmış bir ekmeğin kalorisi 213’ken, mısır ve buğday unları ile yapılmış ekmeğin 100 gramı 365 kalori içermektedir. Ancak burada önemli olanın ise kalori değil, besin değeri olduğunu unutmamalısınız. Bu sadece ekmek için değil, tüm besin grupları için geçerlidir. Herkes karbonhidrat ve yağların zararlı olduğunu zanneder ancak doğru karbonhidrat ve yağ türlerine kontrollü miktarlarda vücudumuzun ihtiyacı vardır.

Hizmetlerimizi incelediniz mi?

Bireysel beslenme danışmanlığı, hastalıklarda beslenme ve kurumsal beslenme danışmanlığı alanlarındaki hizmetlerimizi inceleyebilirsiniz.

Ekmek Kilo Yapar mı?

  • Sağlıklı ekmekler kontrollü olarak tüketildiğinde kilo yapmaz.
  • Sağlıklı ekmekler kontrolsüz olarak tüketildiğinde kilo yapar.
  • Sağlıksız ekmekler kontrollü olarak da tüketilirse kilo yapar.
  • Sağlıksız ekmekler kontrolsüz olarak tüketildiğinde kilo yapar. Hatta genel olarak obezite ile sonuçlanır.

Merak Edilen Soru: Ekmekler Kaç Kaloridir?

Hepsi 100 gram olarak düşünüldüğü zaman;

  • Yulaf ekmeği 212 kalori,
  • Kepek ekmeği 213 kalori,
  • Beyaz Buğday ekmeği beyaz 246 kalori,
  • Buğday ekmeği kepek 251 kalori,
  • Mısır ekmeği 227 kalori,
  • Arpa ekmeği, 198 kalori,
  • Kızarmış Ekmek 1 dilim 35 kalori,
  • Çavdar ekmeği 1 dilim 55 kaloridir.

Randevunuzu Oluşturun!

Pratik bir şekilde ilk randevunuzu oluşturabilirsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

19 + 10 =