Hamilelik ve emzirme döneminde hem annenin uzun vadede çeşitli sağlık sorunları ile karşı karşıya kalmaması, hem de bebeğinin sağlıkla dünyaya gelmesi ve gelişimini sürdürebilmesi açısından sağlıklı beslenme hayati bir önem taşımaktadır. Hamilelik ve emzirme döneminde anne ve bebeğin sağlığının korunmasını sağlayan temel yapı taşlarından biri de düzenli ve sağlıklı beslenmedir. Hamilelik döneminde, anne karnındaki bebeğin tüm temel ihtiyaçlarının karşılanabilmesi ve gelişiminin tamamlanabilmesi açısından annenin beslenmesi oldukça önemli olurken, aynı durum emzirme döneminde de geçerlidir. Bebek yalnızca anne sütü ile beslendiğinden tüm vitamin ve mineral ihtiyaçlarını bu şekilde karşılamakta ve anne sütünden aldıkları ile gelişimini sürdürmektedir. Dolayısıyla her iki süreçte de annenin sağlıklı beslenmesi oldukça önemlidir.

Emziren Anneler Diyet Yapabilir mi?

Emziren annelerin de diyet yapabilmesi elbette mümkündür. Fakat bu süreçte annelerin kesinlikle kendi kendine bir diyet programı uygulamaması gerekir. Mutlaka bir diyetisyene başvurması ve bir uzmandan kendine özel emziren anne diyeti alması gereklidir.

Hizmetlerimizi incelediniz mi?

Bireysel beslenme danışmanlığı, hastalıklarda beslenme ve kurumsal beslenme danışmanlığı alanlarındaki hizmetlerimizi inceleyebilirsiniz.

Emziren anne diyetinde genellikle vitamin ve mineral bakımından zengin, anne sütünü artırıcı besinler tüketilmelidir. Bu gibi beslenme programlarında günlük alınan kalori miktarının 1800’ün altına düşmemesi gerekirken, bu sınırın altındaki annelerde, bebeğin ihtiyacını karşılayabilecek kadar süt üretimi gerçekleştirilememektedir. Bu durum da hem annenin hem de bebeğin sağlığını olumsuz yönde etkileyebilmektedir.

Not: Kalori sınırı ortalama olup, kişiden kişiye göre değişiklik gösterebilmektedir.

Emziren Anneler Diyette ve Beslenmede Nelere Dikkat Etmeliler?

Emziren annelerin beslenmesinde dikkat etmesi gereken pek çok konu bulunmaktadır. Örneğin; bebeğin süt ihtiyacını yeteri kadar karşılayabilmek adına diyette fazladan su tüketilmesi önemlidir. Günde en az 8 bardak su tüketilmesinin yanı sıra taze sıkılmış meyve suları ya da süt gibi içecekler tüketilmesi de faydalı olacaktır.

Anason, rezene ve ısırgan otu çayının dışında tüm bitki çaylarından uzak durulması da dikkat edilmesi gereken konulardandır. Öte yandan çeşitli kahve türleri ve siyah çay gibi kafein oranı yüksek olan içeceklerden uzak durulmalı, kuru hurma, kinoa, bulgur, dereotu, yeşil soğan, tavsiye edilen bitki çayları ve tahin helvası gibi besinlerin yeteri miktarda tüketilmesine dikkat edilmesi gereklidir. Tüm bunların yanı sıra emziren annenin hem kendi sağlığı hem de bebeğinin sağlığı için günde en az 2 adet ceviz tüketmeye de dikkat etmesi gerekmektedir.

Randevunuzu Oluşturun!

Pratik bir şekilde ilk randevunuzu oluşturabilirsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

thirteen + 2 =