Herkesin en çok merak ettiği soru “Günde Kaç Kalori Almalıyım?” olur. Ancak bu sorunun cevabı hiçbir zaman tam olarak net değildir. Elbette kadınlar ve erkekler için belirlenen ortalama bir kalori bulunur. Ancak yine de günlük alınması ve harcanması gereken kalori miktarları kişide kişiye göre değişiklik gösterir.

Günde kaç kalori almalıyım sorunu en çok soranlar ise genel olarak kilo vermek isteyenler olurlar. Ancak bu soru kilo vermek isteyenler kadar kilo vermek istemeyenler yani sağlıklı bir yaşam sürmek isteyenler içinde geçerlidir. Günlük alınacak ve verilecek kalori miktarlarının hesaplamaları çok değişkenlidir. Bu değişkenler kişilerin;

Hizmetlerimizi incelediniz mi?

Bireysel beslenme danışmanlığı, hastalıklarda beslenme ve kurumsal beslenme danışmanlığı alanlarındaki hizmetlerimizi inceleyebilirsiniz.

  • Yaşlarına,
  • Cinsiyetlerine,
  • Kilolarına,
  • (Eğer Varsa) Rahatsızlıklarına,
  • Geçmişte geçirdikleri rahatsızlıklara,
  • Yeme alışkanlıklarına,
  • Okul, iş, günlük yaşam tarzlarına,
  • Kan tahlili sonuçlarına,
  • Genetik faktörlere göre değişkenlik göstermektedir.

Hazırlanan diyet programları da benzer şekilde yukarıda unsurlara göre değişiklik göstermektedir. Örneğin; Eğer bir çocuk hiperaktif ise harcadığı enerji fazla olacaktır. Buna bağlı olarak da alması gereken kalori miktarı bir tık daha fazla olacaktır.

Benzer şekilde beslenme programı hazırlanırken kişilerin önceki yeme alışkanlıkları dikkate alınmalıdır. Patatesi çok seven birine onu yeme diye kim diyebilir ki? Ancak kontrollü tüketmesi söylenebilir. Miktarı ise yine yukarı sayılan maddelere göre değişiklik gösterir.

Zayıflayabilmek için çevremizden duyduğumuz diyet listelerinin işe yaramayacağı konusu artık herkes tarafından bilinen bir gerçektir. Yalnızca kişisel beslenme programınız ve bunu destekleyen egzersiz planları ile etkili ve kalıcı kilo verilmesi mümkündür. Aksi durumda ya hızlı ve sağlıksız kilo verilir ya da kilo alınır. Spor her insanın yaşam tarzı haline dönüştürmesi gereken bir zorunluluktur. Düzenli şekilde spor yapmak çok önemlidir. Spor demek koşmak değildir. Yürüyüşler ihmal edilmemeli ve her gün egzersizler yapılmalıdır.

Kalori hesaplama işlemi sonuç itibarıyla kişinin aldığı besinler ve hareketliliği ile orantılı olarak hesaplanmaktadır. Bazal metabolizma hızı insanın istirahat halinde harcadığı enerji miktarı ile normal düzeydeki harcadığı enerji miktarına göre belirlenir. Gün içinde yapılan aktivitelerin ardından harcanan ve buna bağlı olarak günde kaç kalori alınması gerektiğine karar verildikten sonra beslenme ve egzersiz planları oluşturulmaktadır. Kişinin günlük kalori ihtiyacının hesaplanmasında istirahat halindeki harcama miktarı son derece önemlidir.

Harcanan enerji ile artan günlük kalori ihtiyacı belirli ölçülere göre kısıtlandığından, vücudumuzun depoladığı yağların harcanması söz konusu olacağından zaman içerisinde kilo verme düzenli olarak gerçekleşecektir. Ancak her insanın günlük kalori ihtiyacı farklılık gösterdiği, bu nedenle herkesin kişisel beslenme programını uygulaması gerektiği unutulmamalıdır. Sağlıklı beslenme programı hakkına bilgi sahibi olmayanların ise Beslenme ve Diyet Uzmanından yardım almaları gerekir.

Randevunuzu Oluşturun!

Pratik bir şekilde ilk randevunuzu oluşturabilirsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

nine − nine =