Hamilelikte Egzersizin ve Sağlıklı Beslenmenin Önemi

Hamilelik döneminde yapılan egzersizin önemi büyüktür. Ancak riskli gebelik durumlarında aynı şeyi söylemek imkansızdır. Sağlıklı bir hamilelik döneminde anne adaylarının egzersiz hareketleri yapması doktorlar tarafından tavsiye edilmektedir. Ancak riskli gebelik, hamilelik durumlarında bazen egzersiz adına yapılan bir hareket çok ciddi sonuçlar doğurabilir bu nedenle riskli gebelik gurubunda yer alıyorsanız veya yer alıp almadığınızı bilmiyorsanız tavsiye ile değil mutlak olarak doktorunuza danışarak egzersiz yönünde buna göre bir adım atmanız gerekir.

Egzersiz yapan anne adaylarının dikkat etmesini istenilen konu; egzersizlerini düzenli olarak yapmaları ve kesinlikle ihmal etmemeleridir. Yapılan egzersizler hamilelik döneminde kilo almanızı engellemez. Çünkü hamilelik döneminde egzersiz yapılsa da yapılmasa da belirli bir kilo alınır. Ancak bunun yanında yapmış olduğumuz egzersizler ile vücudumuzun direnci artar ve hamilelik döneminden sonra daha kolay kilo verilir ve vücut kendini salmaz, sıkı bir şekilde kalmanın yanı sıra egzersiz sayesinde hamilelik döneminde kilo almamız da kontrollü ve sağlıklı olmuş olur.

Hamile olan annelerin hamile egzersiz hareketleri konusunda başlı başına karar vermeyip bu egzersizleri doktorlarına danışarak, kendileri için en faydalı olanının doktor tavsiyesi ile belirlenmesi önemlidir. Çünkü bazen anne adayları hamilelik içinde yapılması pek uygun olmayan bisiklete binmek, at biniciliği, voleybol, tenis, basketbol, ağırlık kaldırma gibi sportif hareketleri spor veya egzersiz olarak yaptıkları görülmektedir. Tüm bu sayılan sporlar hamilelik içinde risk oluşturabilir.

Hamilelik döneminde tavsiye edilen egzersiz ve sportif faaliyetler; yürümek, yüzmek, bir uzman kontrolünde plates ve hafif tempolu koşu yapmaktır. Yapılan egzersiz hareketleri sayesinde anne adaylarının bel ve sırt ağrıları azalır, doğum sonrasında eski forumlarına kavuşmaları açısından da önem arz etmenin yanı sıra annenin normal doğum yapabilir, vücut normal doğuma uygun hale gelir ve normal doğum konusunda annenin kendine güveni artmış olur.

Hamilelikte Beslenme

Hamilelik döneminde beslenme egzersiz kadar önemlidir. Gerekli vitamin ve mineralleri almanız hem sizin hem de bebeğinizin sağlığı için önemlidir. Örneğin; kalsiyum bebeğin ve bebeğin kemik gelişimi için önemlidir. C vitamini hem hastalıklardan korumaya hem de vücut direncini artırmaya yardımcı olur. Folis asit sinir sistemi için önemli olur, folis asidi fındık, yer fıstığı, ıspanak ve diğer yeşil yapraklı sebzelerden alabilirsiniz.

Hamilelik döneminde protein alımına önem verilmelidir. Proteinler, hücreleri onarır, yeniler, vücudu enfeksiyonlara karşı koruyan antikorları üretir, vücuda enerji verir. Aynı zamanda sinir ve kas çalışmalarını koordine etmeye yardımcı olur. Lifli gıdalar sindirim sisteminde meydana gelebilecek sorunların önüne geçmek için tüketilmesi gerekir.

Hamilelik döneminde tüm besinleri tüketmek gerekir. Ancak burada dikkat edilmesi gereken yeterli miktarda tüketilmesidir. Bu noktada da anne adaylarının hem kendi hem bebeklerinin sağlığı hem de hamilelikte ve hamilelik sonrası fazla kilolarla savaşmamak için Beslenme ve Diyet Uzmanı ile görüşmeleri gerekir. Beslenme ve Diyet Uzmanları kişilerin yaşları, boy ve kiloları, anne ve bebeklerinin kontrol sonuçlarına göre beslenme programları hazırlarlar. Bu programlar sayesinde hem tüm vitamin ve minerallerden yeterli miktarda alınmış olur hem oluşabilecek kilo problemlerinin önüne geçilmiş olur hem de eğer varsa vitamin ve mineral eksiklikleri giderilmiş olur.

Hamilelik döneminde beslenmeyle ilgili daha detaylı bilgi edinmek için aşağıdaki yazıyı okuyabilirsiniz.

Hamilelikte Nasıl Beslenmeli?

Önceki İçerikBeslenme ve Sağlıklı Yaşam
Sonraki İçerikOruçluyken Diyet Nasıl Yapılır?