Hamilelikte anne adayları için artık özel bir dönemdir. Beslenme şekilleri normal beslenme standartının dışında dikkat edeceği bazı hususlar vardır. Bu süreçte bebeğin sağlıklı olması ve anne adayının da sağlıklı olması gereklidir. Sadece beslenme ile değil, her yönden yani ruhsal, fiziksel ve sağlığının kontrollü olması anne ve babaya düşmektedir. Bebek annenin beslendiği ve besin yedeğinden büyümesine gelişmesine gerekli olan besinleri alması gereklidir.

Hamilelikte Nasıl Beslenmeli?

Gebelikte beslenmenin önemini bilmek elbette bebeğinizin ve sizin sağlığınız açısından önem arz eder. Gerekli vitaminleri ve mineralleri alıyor olmanız bebeğinize ve size sorunsuz bir dönemi atlatmanıza katkı sağlar. Peki bu vitaminler ve mineraller nelerdir?

Hizmetlerimizi incelediniz mi?

Bireysel beslenme danışmanlığı, hastalıklarda beslenme ve kurumsal beslenme danışmanlığı alanlarındaki hizmetlerimizi inceleyebilirsiniz.

  • Kalsiyum

Kalsiyum, bebeğin kemik gelişiminde önemli olduğu için kalsiyum bulunan gıdaların tüketmelmesi gerekmektedir. Kemiklerinin gelişiminde katkı sağlayan gıdalar; Öncelikle süt ve süt ürünleridir yani; Süt, peynir, yoğurt ve bunların haricinde yeşil yapraklı sebzelerdir. Süt ürünlerinin temiz, hijyen, sağlıklı olmasına dikkat edilmelidir.

  • C Vitamini

Gebelikte C vitamini de önemlidir. Bilindiği üzere C vitamini vücudun direncini arttırır. Bu da hastalıklara karşı korunmamız anlamına gelir. Bu nedenle bağışıklık sisteminizin güçlü olması için yine C vitamini tüketmeliyiz. C vitamini ise portakal, limon, yeşil biber, karnabahar ve domatesten sağlanabilir.

  • Folik Asit

Hamilelikte Folik asit alımı da sinir sistemi açısından önemlidir. Bebeğin gelişmesinde bu besinlere de ihtiyacı vardır. Ispanak, yeşil yapraklı sebzeler ile fındık, yer fıstığı ve kepekli ekmek te yine folik asit bulunmaktadır.

  • Protein

Hamilelerin beslenmesinde protein alımına da ihtiyaçları vardır. Protein denildiğinde ilk akla gelen yumurta olur. Bazı protein besinleri de süt ve süt ürünleri, et, balık ve mercimektir. Et tüketirken dikkat edilmesi gereken husus etin yağlı olmamasına özen gösterilmelidir.

  • Lifli Gıdalar

Gebelikte tüketilmesi gereken lifli gıdalar sindirim sisteminde oluşacak sorunların önüne geçmek için alınması gereken gıdalardır. Bezelye, kayısı, çavdar, kepekli ekmek, bezelye ve mısır gibi gıdalar alınmalıdır.

Not: Sağlıklı bir beslenme için Beslenme ve Diyet Uzmanı ile görüşmek, kişiye özel beslenme programı oluşturmak gerekir. Hazırlanan kişiye özel beslenme programlarında annelerin yaşları, boyları, kiloları, çalışma durumları, en sevdiği ve sevmediği yiyecek ve içeceklerle birlikte bebeğin sağlık durumu göz önünde bulundurulur.

Randevunuzu Oluşturun!

Pratik bir şekilde ilk randevunuzu oluşturabilirsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

seventeen + 18 =