Ramazan ayında en çok tüketilen yiyecekler arasında bulunan hurmanın çok sayıda faydası bulunuyor. Ancak yeterli miktarda tüketildiğinde olduğunu da unutmamalısınız!

Lifli Yapıya Sahiptir

Kuru üzüm, kuru incir gibi kuru meyvelerde daha yüksek kaloriye sahip olan hurmadaki kalorilerin çoğu karbonhidratlardan gelir. Ancak içeriğinde sadece karbonhidrat olmayıp, protein, vitamin ve mineralleri de barındırır. Aynı zamanda lifli besinler arasında yer alır. Yeterli miktarda lif tüketmek sağlığımız için önemlidir. Ramazan ayında lif ihtiyacınızın bir kısmını hurmadan karşılayabilirsiniz. Lif kabızlığı önlemeye ve sindirim sisteminin düzgün çalışmasına yardımcı olur. Düzenli bağırsak hareketlerinin olmasını sağlar.

Hizmetlerimizi incelediniz mi?

Bireysel beslenme danışmanlığı, hastalıklarda beslenme ve kurumsal beslenme danışmanlığı alanlarındaki hizmetlerimizi inceleyebilirsiniz.

Hurmada yer alan lif kan şekeri kontrolü için de faydalı olabilir. Lif sindirimi yavaşlatır ve hurmayı yedikten sonra kan şekeri seviyelerinin çok yüksek olmasını önleyebilir. Bu sebeple de hurma düşük bir glisemik indekse sahiptir. Glisemik indeks ise yiyeceği yedikten sonra kan şekerinizin ne kadar hızlı yükseldiğini göstermektedir.

Antioksidan İçerir

Bazı hastalıkların risklerinin azaltılması ve sağlığımız için antioksidanlar son derece önemlidir. Hurma ise yüksek oranda antioksidan içerir. İçerdiği antioksidanlar Flavonoidler, karotenoidler ve fenolik asittir. Fenolik asit anti-inflamatuar özelliğie sahiptir ve kanser ile kalp rahatsızlığını önlemeye yardımcı olur. Karotenoidler kalp sağlığını korur. Flavonoidler ise enflamasyonu düşürmeye yardımcı olan güçlü antioksidanlar arasında bulunur.

Yüksek Oranda Demir İçerir

İçeriğinde yüksek oranda demir olmasından dolayı demir eksikliği olanlar için de çok faydalıdır. Demir eksikliği olan kişilerde kan hücrelerinde bulunan hemoglobin sentezini artırıyor.

Kemik Sağlığını Önleyen Mineraller Bulunuyor

Hurmanın içeriğinde kalsiyum, magnezyum, potasyum, fosfor ve çeşitli mineraller bulunuyor. Bu mineraller ise osteoporoz gibi kemiğe bağlı hastalıkların önlenmesine yardımcı oluyor.

Doğal Tatlandırıcıdır

Canınız tatlı çekip pasta, kek, kurabiye yapmak istediğinde doğal tatlandırıcı olarak hurma kullanabilirsiniz. Hurma yerine mevsimlik meyveleri de kullanabilirsiniz.

Randevunuzu Oluşturun!

Pratik bir şekilde ilk randevunuzu oluşturabilirsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

twelve + two =