Karaciğer yağlanması dünyada olduğu gibi Türkiye’de de sık rastlanan sağlık sorunlarından biridir. Bu rahatsızlık en basit şekilde karaciğerin normalin üzerinde yağ biriktirmesi olarak tanımlanır. Türkiye’de her 100 kişiden 25’inde karaciğer yağlanması olması rahatsızlığın önemli sağlık sorunlarından biri olduğunu daha iyi anlatır.

Karaciğer Yağlanması Kimlerde Görülür?

Karaciğer yağlanması riski normalden fazla kilosu olan, insülin direnci olan, kolesterolü yüksek ve şeker hastası bireylerde daha yüksektir. Karaciğerde normalden fazla olan yağlar ilerleyen önemlerde karaciğere zarar vererek, karaciğer kanseri ve siroz gibi hastalıklara yol açabilir. Karaciğerdeki yağlanma genellikle sağlıklı beslenme alışkanlıklarından uzaklaşan, yanlış ve düzensiz beslenen kişilerde görülür. Günlük hayatında yeteri kadar fiziksel aktivitesi olmayan kişilerin de bu rahatsızlığa yakalanma olasılıkları yüksektir. Kilo kontrolü sağlamanın en kolay yolu doğru ve sağlıklı beslenme olarak bilinir. Kişilerin bunun kendi çabalarıyla sağlayamadıkları durumlarda mutlaka bir diyetisyen tavsiyesi almaları en doğrusu olacaktır.

Hizmetlerimizi incelediniz mi?

Bireysel beslenme danışmanlığı, hastalıklarda beslenme ve kurumsal beslenme danışmanlığı alanlarındaki hizmetlerimizi inceleyebilirsiniz.

Karaciğer Yağlanmasında Beslenmede Dikkat Edilmesi Gerekenler

Sağlıklı beslenme ve yeterli fiziksel aktivite karaciğer yağlanması riskini aza indirir. Ayrıca bu rahatsızlığı bulunan kişilerin de beslenmelerine dikkat etmesi gerekir. Peki, karaciğer yağlanması olan kişiler nasıl beslenmeli, nelere dikkat etmelidir?

  • Tam tahılların ağırlıkta olduğu beslenme şekli karaciğer yağlanması olan hastalar için uygundur. Beyaz pirinç yerine kepekli pirinç, beyaz ekmek yerine kepekli ya da tam tahıllı ekmek, bulgur gibi besinleri tercihe etmek gerekir.
  • Karaciğer yağlanması olanların günlük sebze ve meyve tüketimlerini artırmaları önerilir. Sebzeler ve meyveler içeriklerindeki çeşitli ögeler ve antioksidanlar sayesinde sağlık açısından pozitif etkiler yaratır.
  • Öğünlerde kırmızı et yerine tavuk, hindi, balık gibi etleri tercih edilerek vücudun kolesterol ve doymuş yağ alımı kontrol altında tutulabilir.
  • Karaciğer yağlanmasında doktorların tavsiyeleri arasında baklagillerin tüketimine ağırlık verilmesi de yer alır. Protein açısından zengin olan baklagiller yemek olarak pişirilebileceği gibi salatalarda ve çorbalarda kullanılmak suretiyle de tüketilebilir.
  • Doymamış yağ oranı yüksek olan yağları tercih etmek, doymuş yağlardan uzak durmak karaciğer yağlanması ile karşılaşan kişilerin yapması gerekenler arasındadır.
  • Kaymak, krema, sakatat çeşitleri, mayonez gibi yağ oranı fazla olan besinlerden mutlaka uzak durulmalıdır.
  • Besinleri tüketirken haşlama, buğulama, fırında ya da buharda pişirme teknikleri tercih edilmelidir.

Randevunuzu Oluşturun!

Pratik bir şekilde ilk randevunuzu oluşturabilirsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

1 × five =