Karnabahar Tezgahlardan Kalkmadan Bol Bol Tüketin!

Karnabaharlar artık tezgahlardan kalkmaya başlıyor. Dünyadaki en sağlıklı sebzeler arasında yer alan karnabaharın faydaları saymakla bitmiyor. 1 porsiyonu yani 100 gramı yaklaşık 24 kalori olup, diyet menülerinin de vazgeçilmezleri arasında bulunuyor.

K ve C vitamini, omega-3 yağ asitleri ve çeşitli türlerde antioksidanları içeriğinde barındıran karnabahar, kan damalarını plak oluşumundan uzak tutmaya, yüksek tansiyon hastalıklarını önlemeye ve kolesterol seviyelerini düzene sokmaya yardımcı oluyor. İçeriğinde K vitamini sayesinde iskelet yapısı sağlıklı durur, osteoporoz gibi kemik mineraller yoğunluğundaki kayıplarla ilgili koşulları önlemeye yardımcı olur. Bunun yanı sıra kemiklerin kireçlenmesini ve kan pıhtılaşmasının önüne geçer.

Detoks zamanlarında sıkça tüketilmesi tavsiye edilen karnabahar karaciğer fonksiyonlarını destekler. Besinlerin emilimini, atık ve toksinlerin giderilmesini sağlar, glukosinolatlar yani zengin kükürt içeren bileşiklerin detoksifikasyon ve sindirimi için faydalıdır.

İçeriğinde yağ yok denecek kadar azdır. Çok düşük karbonhidrat ve şeker bulunur. Hem hacim hem de lif bakımından oldukça zengindir. Yani bol bol tüketseniz bile kilo aldırmaz ve tokluk süreniz artar. Kabızlığı azaltır, vücudunuzdan atık ve suyun atılmasını sağlar. Antioksidandan zengin olduğu gibi vücuttaki östrojen seviyesini azaltır ve hormonların dengelemesini sağlar.

Potasyum, indol-3 ve fosfat maddelerini bulunduran karnabahar, bu sayede kalın bağırsak, mide ve meme kanserine karşı koruyucu etki gösterir. Aynı zamanda içeriğindeki demir minerali sayesinde kansızlığa bağlı olan yorgunluk ve halsizlik semptomlarının minimum seviyeye düşürülmesini sağlar.

Hamileler Karnabahar Tüketebilir mi?

Karnabahar içeriğinde bir diğer sağlıklı madde ise kolindir. Kolin sağlıklı beyin gelişiminde önemli rol üstlenen B vitaminidir. Özellikle hamilelik döneminde kolin tüketmek bebeğin beyin aktivitelerinde önem rol oynar. Ancak öncesinde hamile kadınların doktorlarına günde, ne kadar tüketmesi gerektiği konusunda Beslenme ve Diyet Uzmanlarına danışmaları hem kendi hem de bebeklerinin sağlığı için önemlidir.

Önceki İçerikOruçluyken Diyet Nasıl Yapılır?
Sonraki İçerikBahar Sebzelerinden Semizotunun Faydaları!