Kepek Ekmeği Neden Tüketilmeli

Kepek Ekmeği Neden Tüketilmeli
Kepek Ekmeği Neden Tüketilmeli

Beyaz ekmek yerine neden kepek ekmeği tüketilmeli? Kepek ekmeği, sağlık açısından oldukça faydalı olmasıyla birlikte besleyici bir özelliğe sahiptir. Kepek ekmeği denildiğinde akıllara gelen ilk konulardan biride zayıflamadır. Formunuzu korumak için yapılan birçok diyet programları ile birlikte içeriğinde kepekli ekmeğin olduğunu sık sık duyduğunuzda kepekli ekmeğin pek çok faydası bulunmaktadır. Ayrıca birçok önemli sağlık probleminin önüne geçmeye de yardımcı bir besindir.

Kepek ve diğer ekmek çeşitlerinin zayıflamaya yönelik etkileriyle alakalı olarak yanlış bilinen detayları bulunmaktadır. Bu durumlardan biride kepek ekmeğinin düşük kalori değerine sahip olması ve kilo aldırmayacağına yönelik inanışlar bulunmaktadır. Ekmekler arasında fazla miktarda kalori oranı fark etmemektedir. Sürekli olarak önerilmesinin altında yatan bazı nedenlerden biride iştahın kontrol edilebilmesi ve sindirim sisteminin düzenli şekilde çalışmasını sağlamaktadır. Peki kepek ekmeği neden tüketilmeli? Kepek ekmeğinin faydaları nelerdir? Kepek ekmeği ile ilgili merak edilenler hakkında detaylı olarak Online Diyetisyen Deniz Zünbülcan tarafından sizler için derlenmiştir.

Kepek Ekmeğinin Faydaları Nelerdir
Kepek Ekmeğinin Faydaları Nelerdir

Kepek Ekmeğinin Faydaları Nelerdir

  • Kepek ekmeği bağırsak ve sindirim sisteminin düzenli şekilde çalışmasını destekler.
  • Bununla birlikte rahatsızlıkların oluşmasını engellemektedir.
  • Safra kesesinde oluşan taş probleminin önüne geçmektedir. Kabızlık ve hazımsızlık gibi sindirim problemlerinin önüne geçmektedir.
  • Kilo vermeyi destekler.
  • Diyabet ve kilo problemi olan kişilerin tercih etmesi gereken ekmek çeşitlerinden biridir.
  • Renginden ve görünüşünden kaynaklı olarak tüketimi de daha fazla olan beyaz ekmek işlenme esnasında pek çok besleyici etkisini de kaybetmektedir. Sağlık problemi olan bireylerin ilk tercihi olarak tam tahıllı ve kepekli olarak bilinen kalitesi yüksek ekmek çeşitlerini tercih etmeleri gerekmektedir.

Uygulanan diyet programlarıyla birlikte herkes kilo vermek ve güzel bir forma kavuşmak istemektedir. Fazla kilo almamak ve kaliteli bir yaşam sürebilmek için tüketimini sağladığınız besinlerin içeriğine son derece dikkat etmeniz gerekmektedir. Kepek ekmeği mi, çavdar ekmeği mi? Hangisi sağlık açısından daha faydalıdır? Buğday unu ve çavdar unuyla birlikte karıştırılmasıyla kabızlık ve pek çok probleme iyi gelmesinden dolayı çavdar ekmeğinin tüketimi tercih olarak daha doğru olacaktır.

Kepek Ekmeğinin Zararları Nelerdir
Kepek Ekmeğinin Zararları Nelerdir

Kepek Ekmeğinin Zararları Nelerdir

Kansızlık (anemi) problemi olan kişilerin kepekli ekmeğinin tüketimi pek önerilmemektedir. Belirli miktarda tüketilen ekmek, hangi çeşididi olursa olsun kilo alma gibi problemlere neden olacaktır. Şeker ve kolesterol gibi sağlık sorunu olan kişilerin beyaz ekmek tüketmek yerine tam tahıllı ekmeği porsiyon kontrolüne dikkat ederek tüketimini sağlamak doğru olacaktır.

Diğer ekmek çeşitleri ile karşılaştırma yapılması durumunda kepek ekmeğinin kalori miktarında bir miktar daha düşük enerjiye sahiptir. Burada sağlık açısından oldukça önemli olan konulardan biride, kepek ekmeğinin kalori miktarı değil, içeriğinde bulunan besleyici ve faydalı besin içeriklerinin bulunmasıdır. Diğer ekmekle karşılaştırmamız durumunda çiğneme süresinde de farklılıklar görülmektedir. Bu durumda da fazla yemek yemenin önüne geçmesinde faydası olacaktır. Midemizde kalma süresinin uzun olmasıyla bağırsak sisteminin düzenlenmesi, kan şekerinin olumlu yönde etkilenmesine yönelik olumlu katkıları bulunmaktadır.

Hangi Ekmek Kaç Kalori
Hangi Ekmek Kaç Kalori

Hangi Ekmek Kaç Kalori

  • Buğday Unu: 100 gram, 365 kaloridir. Buğday ekmeği (beyaz) ise yaklaşık olarak 100 gram, 246 kaloridir.
  • Buğday Ekmeği (kepekli): 100 gram, 251 kaloridir.
  • Mısır Unu: 100 gram, 368 kaloridir. Böylece; Mısır Ekmeği: 100 gram, 227 kaloridir.
  • Kepek Unu: 100 gram, 213 kaloridir. Bu durumda; Kepek ekmeği: 100 gram, 213 kaloridir.
  • Yulaf Unu: 100 gram, 395 kaloridir. Böylece; Yulaf ekmeği: 100 gram, 212 kaloridir.
  • Arpa Unu: 100 gram, 356 kaloridir. Böylece; Arpa ekmeği: 100 gram, 198 kaloridir.
  • Kızarmış Ekmek: Bir dilim, 35 kaloridir.
  • Beyaz Ekmek: 1 dilim, 90 kaloridir.
  • Çavdar Ekmeği: 1 dilim, 55 kaloridir.
  • Yufka: 100 gram, 152 kaloridir.
  • Makarna: 100 gram, 361 kaloridir.
  • Pirinç Unu: 100 gram, 361 kalori
  • Nişasta: 100 gram, 352 kaloridir.
  • Bisküvi: 100 gram, 462 kaloridir.
Önceki İçerikŞişmanlığın Nedenleri ve Sonuçları Nelerdir
Sonraki İçerikSu İçmeniz İçin 6 Neden