Sağlıklı beslenme için protein temel ihtiyaçlarımız arasında. Sağlıklı tabaklar için her zaman sebze ve tahıl grubu yeterli gelmez. Tabağınızda ete de yer vermelisiniz. Ancak yeterli miktarda tüketmeye özen göstermelisiniz.

Et ihtiyacınızı kırmızı etten karşılıyorsanız Kurban Bayramı’nda çok dikkatli olmalısınız. Kurban Bayramı’nda kesilen eti 24 saat sonra tüketmelisiniz. Kurban eti 24 saat buzdolabında beklemelidir. Sabah kahvaltılarında kavurma yapılmamalı, kahvaltılarda tüketilmemelidir.

Hizmetlerimizi incelediniz mi?

Bireysel beslenme danışmanlığı, hastalıklarda beslenme ve kurumsal beslenme danışmanlığı alanlarındaki hizmetlerimizi inceleyebilirsiniz.

Kırmızı et içerisinde protein, çinko, demir, manganez, selenyum, B12, B6 vitaminleri bulunur. Bu nedenle beslenmenin olmazsa olmazları başında yer alır. Ancak özellikle de Kurban Bayramı’nda et tüketimine dikkat etmek gerekir. Bayramlarda fazla tüketilen, yağlı tarafları tercih edilen ve uygun koşullarda pişirilmeyen etler kalp hastalıklarına davetiye çıkarır.  Özellikle kalp hastalarında damar tıkanıklığını artırıp, kalp krizlerini tetikler.  Etin çok fazla tüketilmesi sindirim sistemini güçlendirir ve buna bağlı olarak midesi ile problem yaşayanlarda hazımsızlık, kabızlık gibi sorunları ortaya çıkarır.

Vücudu hastalıklara karşı daha dirençli olabilmesi için protein gereklidir. Kırmızı et de vücudun ihtiyacı olan kaliteli protein kaynağı yer alır. Fakat etin içerisinde doymamış yağlar bulunur. Yağlar okside uğrayıp damar tıkanıklığına neden olur. Bağışıklık sistemini baskılayan inflamatuar bileşenler ise vücutta artış gösterip, diyabet, kanser ve kalp rahatsızlıklara davetiye çıkarır.

Kurban Bayramı’nda Ne Kadar Et Tüketmelisiniz?

Kurban Bayramı’nda tüketmeniz gereken et miktarı gün içerisinde aldığınız protein miktarına, tükettiğiniz süt ve süt ürünlerine, yumurtaya, kuru baklagillere göre değişkenlik göstermektedir. Sağlıklı bir kişinin günlük tüketmesi gereken et miktarı ise 3-4 köfte büyüklüğünde olmasıdır. Yanında ise mutlaka yeşilliğe yer verilmelidir. Sağlık sorunları olanların ise Diyetisyenden yardım almaları gerekir.

Sağlıklı Et Yemeğini Nasıl Pişirmelisiniz?

Sağlıklı bir et yemeği için kısık ateşte, ağır ağır pişirme yöntemini kullanmalısınız. Hızlı pişirme durumunda etin proteinlerde kayıplar oluşuyor. Bunun yanı sıra çiğ kalan et besin zehirlenmelerine sebep oluyor. Pişirme yöntemi olarak fırında, ocakta haşlama ya da sulu olarak tercih etmelisiniz.

Randevunuzu Oluşturun!

Pratik bir şekilde ilk randevunuzu oluşturabilirsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

thirteen − nine =