Karoten ailesinden olduğu bilinen lutein yiyeceklerde doğal olarak bulunur. Güçlü bir antioksidan olarak bilinen luteinin sağlık açısından yararları düzenli kullanımda ortaya çıkar. Sağlıklı beslenme ve sağlıklı bir yaşam için lutein alımının yeterli düzeyde olup olmadığına dikkat edilmesi diyetisyen ve uzmanlar tarafından altı çizilen önemli noktalardandır.

Lutein Nedir?

Luteinin tanımı uzmanlar tarafından karotenoid gurubuna ait olan bir antioksidan olarak yapılır. Lutein, sebzelerde ve meyvelerde parlak kırmızı, turuncu ve sarı renklerin oluşmasını sağlar. Antioksidanlar, serbest radikaller olarak bilinen reaktif bileşiklerin vücutta aktiflik düzeyini nötralize eder. Bu durum kontrol altına alınmadığında insan sağlığı üzerinde olumsuz etkilere yol açabilir.  Diyetisyen ya da doktorlar tarafından günlük lutein alımı olarak tavsiye edilen belirli bir miktar yoktur. Ancak lutein faydaları açısından ele alındığında vücut ve sağlık için önemi daha iyi anlaşılır.

Hizmetlerimizi incelediniz mi?

Bireysel beslenme danışmanlığı, hastalıklarda beslenme ve kurumsal beslenme danışmanlığı alanlarındaki hizmetlerimizi inceleyebilirsiniz.

Hangi Besinlerde Bulunur?

Lutein adlı madde genellikle sebze ve meyvelerde bulunur. Diğer bitkilerde de bulunan lutein bitkilerin sarı, turuncu ve kırmızı renklerinin oluşmasını sağlar. Yeşil yapraklı bitkilerde lutein oranı diğerlerine göre daha fazladır. Sağlık destek ürünleri arasında geçen ve gıda takviyesi olarak bilinen besinlerde de lutein yüksek miktarlarda yer alır. Luteinin yeşil yapraklı sebzelerde ve meyvelerde bol olduğu düşünülürse; diyet yapan ve bu besin türleri ağırlıklı beslenen kişilerin lutein alımlarının yüksek olduğu sonucuna varılabilir.

Lutein ve Sağlık

Lutein faydaları arasında en bilineni göz sağlığına olan faydalarıdır. Lutein göz sağlığını korur, katarakt riskini en az indirir. Lutein gözlerdeki serbest radikallerin aktivitelerini düşürür. Yeterli miktarda lutein alımı ilerleyen yaşlarda ortaya çıkması muhtemel göz rahatsızlıkları riskini de aza indirir. Amerika’da yapılan araştırmalar luteinin vücutta yeteri kadar olmamasının körlük ve görme bozukluklarının en önemli nedenlerinden biri olduğunu ortaya çıkartmıştır.

Luteinin faydaları arasında ayrıca kardiyovasküler sistemi koruması ve cilt sağlığını desteklemesi de sıralanır. Ancak luteinin antioksidan içeriği vücudumuzun çeşitli bölgelerine de olumlu etkiler yapar. Diyet yapan kişilerin tükettikleri besinlerle orantılı olarak lutein alımına dikkat etmeleri önemlidir.

Randevunuzu Oluşturun!

Pratik bir şekilde ilk randevunuzu oluşturabilirsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

seven + five =