Magnezyumun Faydaları Nelerdir

magnezyumun faydaları nelerdir
magnezyumun faydaları nelerdir

Mucize mineral magnezyum

Vücudumuz tarafından üretilemeyen magnezyum minerali insan vücudunda en fazla bulunan minerallerdendir ve vücudun işleyişinde çok görevi bulunmaktadır. Bu kadar önemli olmasıyla beraber eksikliği de bir o kadar fazla görülmektedir. Eksikliğinde genel olarak kabızlık, yorgunluk, kas krampları, halsizlik hatta daha ileri evrelerde zihinsel bulanıklık, fibromiyalji gibi sağlık problemleri görülebilir. Yani magnezyum için hayati bir mineraldir diyebiliriz. Magnezyumu besinlerle karşılamak istesek de bazen yeterli miktarlarda alamayabiliriz böyle durumlarda ise takviye olarak almak mantıklı olacaktır.

Magnezyum en yoğun olarak kemiklerde bulunsa da kaslarda, yumuşak dokular ve vücut sıvılarında da bulunmaktadır. Magnezyumun en önemli görevlerinden biri de biyokimyasal reaksiyonlarda yardımcı molekül olmaktır. Magnezyum vücutta gerçekleşen 600 den fazla reaksiyonda rol almaktadır. Magnezyuma bazı durumlarda daha çok ihtiyaç duyarız bunlardan bir tanesi de egzersiz sırasıdır. Magnezyum kaslara şekerin taşınmasında rol almakta ve egzersiz sırasında kaslarda biriken ve ağrıya neden olan laktik asiti yok etmektedir. Bu sayede de egzersiz performansını arttırdığı çalışmalarla kanıtlanmıştır.

Son zamanlarda oldukça yaygın olarak gördüğümüz depresyonun da magnezyum ile bir ilişkisi var. Beyin fonksiyonları ve ruh hali üzerinde de etkili olduğu için magnezyum eksikliğinin depresyon riskini arttırdığına ilişkin çalışmalar da bulunmaktadır. Magnezyum eksikliğinde insülinin kan şekerini kontrol altında tutmakta zorlandığını biliyoruz. Ve çoğu diyabet hastasında da magnezyum yetersizliği ile karşılaşabiliyoruz. Bazı çalışmalara göre de magnezyum yetersizliğinde diyabet riski artmaktadır.

Magnezyum desteğinin kan basını üzerine olumlu etkileri vardır. Yapılan bir çalışmaya göre yüksek tansiyon hastalarında günlük magnezyum desteği ile hem küçük hem de büyük tansiyonlarında azalma görülmüştür. Tansiyonu normal olan kişilerde ise her hangi bir etki görülmemiştir. Migren hastalarında magnezyum eksikliğinin görüldüğü çalışmalarla kanıtlanmıştır. Bu sebeple migren hastalığı olan kişilerde magnezyumdan zengin beslenmenin ya da magnezyum desteği kullanmanın semptomları azaltmada belirgin etkilerinin varlığı da gözlemlenmiştir. PMS ne yazık ki doğurganlık çağındaki kadınlar arasında sıklıkla görülen bir hastalıktır. Sinirlilik, yorgunluk, baş ağrıları gibi sağlık problemleri yaşanabilmektedir. Magnezyum desteğinin bu semptomları da azaltabileceği kanıtlanmıştır.

İhtiyacımız Nedir, Magnezyum Hangi Besinlerde Bulunur

Yetişkinler için günlük magnezyum ihtiyacı yaklaşık 350-400 mg’dır. En iyi magnezyum kaynaklarına ise yağlı tohumlar ve çekirdekler, kuru baklagiller, tam tahıllar, yeşil yapraklı sebzeler, yağlı balıklar, muz, avokadoyu sayabiliriz.

Toksisite Yapar Mı

Her hangi bir böbrek hastalığınız yok ise günlük 600 mg’a kadar magnezyumun vücudunuza zarar verebilmesi çok mümkün değildir. Ancak yine de takviye kullanma taraftarı iseniz kendi uzmanınıza danışarak kullanmanızı öneririm.

Önceki İçerikKilo Vermenin Yavaşlama Nedenleri Nelerdir
Sonraki İçerikYer Fıstığı Alerji Yapar Mı