İnsan vücudunun sağlıklı olması açısından gerekli olan mineraller, hayati bir önem taşımaktadır. Her ne kadar insan vücudunun yüzde 4’ü gibi oldukça küçük bir bölümünü oluştursa da, minerallerin vücuttaki görevi oldukça büyüktür. Kan ve kemik oluşumu, sinir sisteminin sağlıklı bir şekilde işlevini görmesi, vücut sıvılarını ideal bir düzeyde dengeliyor olması minerallerin görevleri arasında yer almaktadır. Dolayısıyla insan sağlığı açısından önemi oldukça büyüktür.

Vücuttaki bazı minerallere örnek göstermek gerekirse; iyot, potasyum, fosfor, magnezyum, sodyum, kalsiyum ve demir, en gerekli mineraller arasında yer almaktadır. Minerallerin sağlımıza faydaları oldukça fazla olurken, bu faydaları şu şekilde sıralayabilmek mümkündür:

Hizmetlerimizi incelediniz mi?

Bireysel beslenme danışmanlığı, hastalıklarda beslenme ve kurumsal beslenme danışmanlığı alanlarındaki hizmetlerimizi inceleyebilirsiniz.

  • Fosfor

Mısır, kuşkonmaz, tavuk göğsü, yumurta, süt ve süt ürünleri gibi besinlerin içeriğinde yer alan fosfor, sağlık açısından önemli bir yere sahiptir. Kas zayıflıklarının giderilmesi, yaşlanma sürecinin geciktirilmesi ve cinsen sorunların giderilmesi konusunda faydalı olan bu mineral, genellikle uzmanlar tarafından hazırlanan beslenme programına dahil edilmektedir.

  • Sodyum

İnsan vücudundaki su dengesini oluşturan ve koruya sodyum minerali, kas kramplarının giderilmesi, beyin fonksiyonlarının doğru bir şekilde işlemesine yardımcı olmaktadır. Dolayısıyla sağlık açısından en gerekli minerallerden biridir.

  • Kalsiyum

Sağlıklı beslenme planlamasına uyan herkesin günlük olarak almış olduğu mineraller arasında yer alan kalsiyum, kemik sağlığına, uykusuzluğa, menopoza, diş sağlığına ve bunun gibi sağlık sorunlarına iyi gelmektedir. Üstelik peynir, süt, brokoli, kara lahana, yoğurt gibi besinlerin içeriğinde bol miktarda bulunmaktadır.

  • Demir

Ispanak, dana eti, yeşil yapraklı sebzeler, fasulye gibi besinlerde yer alan demir minerali, yine sağlıklı beslenme kapsamında en gerekli olan minerallerdendir. Bağışıklık sistemini güçlendirerek hastalıklara karşı koruma sağlayan bu mineral, aynı zamanda siroz, kalp ve şeker hastalıkları, iştahsızlık, halsizlik gibi konularda da yardımcı olmaktadır. Demir içerikli bu besinler, mutlaka her insanın diyetinde yer almalıdır.

  • Magnezyum

Magnezyum, enerji üretimi için oldukça gerekli olan minerallerdendir. Vücutta magnezyum eksikliği meydana gelmesi halinde, pek çok sağlık sorunu meydana gelebilmektedir. Magnezyum, yulaf ezmesi, pirinç, elma, yoğurt, greyfurt gibi besinlerde bulunmaktadır.

  • Potasyum

Muz, kayısı, hurma, üzüm, balkabağı gibi besinlerin içeriğinde bulunan potasyum, bedendeki su ve mineral dengesini sağlama görevi üstlenmektedir. Ayrıca tansiyonu dengelemesi, şeker ve tuzun vücuttan uzaklaştırılmasına yardımcı olmaktadır.

  • İyot

İyot ise diyetisyenlerin de en çok tavsiye ettiği mineraller arasındadır. Tuz ve deniz mahsulleri içeriğinde bulunan iyot, insanları gelişmesi için gerekli olan bir mineral türüdür.

Randevunuzu Oluşturun!

Pratik bir şekilde ilk randevunuzu oluşturabilirsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

four × 5 =