Halkımızın temel gıda maddelerinden ekmek, sağlıklı ve kaliteli bir ürün hazırlanmadığında birtakım rahatsızlıklara neden olmaktadır. Kaliteli bir yaşam için öncelikli olarak sağlığımıza dikkat etmeli ve sürekli bir şekilde tükettiğimiz beyaz ekmeğin zararları göz önünde bulundurularak, tam buğday ekmeğine yönelmeliyiz. Bu nedenle beyaz ekmeğin kalorisi, ekmeğin besin değeri gibi konularda halkımızın bilinçlenmeye başladığının göstergesidir. Beyaz ekmeğin içindekiler, tam buğdaydan elde edilen ürüne oranla ya çok fazla ya da çok az olmaktadır. Beyaz ekmek neden zararlı sorusuna verilecek en kısa ve net yanıt bu tarzda olacaktır. Hamurun kolay işlenmesi ve renginin güzel görünmesi için yapılan işlemlerde besleyici değeri azalırken bazı besin öğelerinin gerekenden fazla olması sağlık açısından problem oluşturmaktadır. Günlük kalori ihtiyacımızın oldukça büyük bir kısmını bu besin maddesinden karşıladığımıza göre son derece seçici ve dikkatli davranmalıyız.

Aşağıda beyaz ekmeğin zararları maddeler halinde açıklayıcı şekilde yer almaktadır. Bununla birlikte beyaz ekmek besin değeri açısında nasıl farklılıklar göstermektedir detaylarıyla görülecektir. Köylerin bu konuda şanslı olduğu söylenebilir. Fakat daha önce unun işlenmesi esnasında doğallık söz konusuydu, gelişen teknoloji ile işlemden geçirilirken ayrıştırmalar nedeniyle sorun bütün toplumumuz tehdit eder hale geldi. Beyaz ekmeğin içindekiler, insan sağlığını tehdit ettiği için hazırlanan diyet beslenme listelerinde sürekli olarak diyet ekmek ya da tam buğday şeklinde öneriler sıkça yer almaktadır. Bu durum zararları hakkında fikir sahibi olmayı kolaylaştıracaktır.

Hizmetlerimizi incelediniz mi?

Bireysel beslenme danışmanlığı, hastalıklarda beslenme ve kurumsal beslenme danışmanlığı alanlarındaki hizmetlerimizi inceleyebilirsiniz.

Peki beyaz ekmek neden zararlı? Posa ve ihtiyaç duyduğumuz vitaminler, mineraller açısından oldukça fakir bir besin maddesi haline dönüşmesi, sindirim zorluğu gibi nedenlerle birçok hastalığa davetiye çıkarmaktadır. Acıktığımız zaman açlığımızı bastırmaktan öteye geçemeyen bunun yanında kan şekerini yükselten, sindirim sistemi hastalıklarına davetiye çıkaran hale dönüşmektedir. Tam buğday unu ekmeğinde temel ihtiyaçlarımız arasında sayılan vitamin, protein ve mineraller bulunduğundan, özellikle obezite, kalp damar hastalıkları, diyabet başta olmak üzere hastalıkların oluşma riski azaltılmış olacaktır.

Beyaz Ekmeğin Zararları

Beyaz ekmeğin glisemik indeksi yüksektir. Glisemik indeks ise kan şekerinin yükselme hızıdır. Bunun sonucunda ise şeker hastalığı yani diyabete davetiye çıkarılmış olmaktadır.

Diyet lifi, sağlıklı bir sindirim sistemi için olmazsa olmazlar arasında bulunmaktadır. Diyet lifinin eksik olması halinde sindirim sistemi yavaşlar. Bunun sonucunda da kilo alımı hızlanır.

Beyaz ekmek tükettiğimiz zaman ise kan şekeri aniden yükselmektedir. Bu da yemek yedikten sonra kan şekerinin hızlıca yükselmesine neden olacaktır. Bunun sonucunda ise doyma hissinde gecikme meydana gelip, kilo alımı kaçınılmaz olacaktır.

Randevunuzu Oluşturun!

Pratik bir şekilde ilk randevunuzu oluşturabilirsiniz.

1 Yorum

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

3 × 3 =