Kepek ekmeği, sağlıklı ve besleyici ekmek yapılırken kepeği işlenerek ayrılmamış un ile yapılan ekmek çeşididir. Kepekli ekmek denildiğinde zayıflama akla ilk gelen konudur. Form tutmak adına yapılan diyet programları içinde adını sıklıkla duyduğumuz kepek ekmeğinin birçok faydası bulunur. Aynı zamanda çok sayıda önemli rahatsızlığı da önlemeye yardımcı olur.

Kepek ve diğer ekmek çeşitlerinin zayıflama üzerine etkilerinde yanlış bilinen bir konu vardır. Bu da kepek ekmeğinin düşük kalori içerdiği için şişmanlatmayacağı inanışıdır. Ekmekler arasında fazla oranda kalori miktarı fark etmemektedir. Sürekli olarak önerilmesinin altında yatan neden iştahın kontrol edilmesi ve sindirim sisteminin düzenli olarak çalışmasını sağladığı için önemlidir.

Hizmetlerimizi incelediniz mi?

Bireysel beslenme danışmanlığı, hastalıklarda beslenme ve kurumsal beslenme danışmanlığı alanlarındaki hizmetlerimizi inceleyebilirsiniz.

Kepek Ekmeğinin Faydaları

Kepek ekmeği bağırsakları ve diğer sindirim sisteminin düzenli olarak çalışmasını sağlar. Buna bağlı olarak rahatsızlıkların oluşmasını önleyecektir. Safra kesesi sorunlarından taş oluşumu ihtimalini de düşürmektedir. Diğer ekmek çeşitlerinin barındırdığı besleyici öğeleri barındırmaktadır. Kabızlık ve hazımsızlık sorunu yaşayanların güvenle kullanabileceği ekmek çeşidi böylelikle kilo vermenin önündeki engelleri kolaylıkla aşmış olacaktır. Diyabetliler ve şişmanların tercih etmeleri gereken ekmek türüdür. Renginden ve görünümünden dolayı tüketimi daha çok olan beyaz ekmek işlenme aşamasında birçok besleyici etsini kaybetmektedir. Sağlık sorunu yaşayan yaşamayan tüm insanların ilk tercihi tam tahıllı ve kepekli olarak bilinen kaliteli ekmek çeşitlerinin kullanılması gerekir.

Başlanılan diyet listeleri ile herkes kilo vermek ve formuna kavuşmak ister. Fazla kilo almamak ve kaliteli bir yaşam sürebilmek için tükettiğimiz besin maddelerine son derece dikkat etmemiz gerekir. Kepek ekmeği mi çavdar ekmeği mi, hangisi sağlık açısında yararlıdır? Buğday ununu çavdar unuyla karıştırarak hazırlanması kabızlık ve birçok soruna iyi geldiği için çavdar ekmeği iyi bir tercih olacaktır.

Kepek Ekmeğinin Zararları

Kansızlığı olan insanların kepekli ekmeği yoğun olarak kullanmaları önerilmiyor. Belirli miktarın üzerindeki ekmek, hangisi olursa olsun kilo aldıracaktır. Şekeri ve kolesterolü olanların beyaz ekmek yerine tam tahıllı ekmekleri sınırlı bir şekilde tüketmeleri gerekir.

Diğer ekmeklere oranla kepek ekmeğin kalorisi çok az miktarda düşük enerjiye sahiptir. Burada sağlık açısından son derece önemli olan, kepekli ekmeğin kalorisi değil içerisinde bulunan besleyici etkisi ve bünyemize olan yararlı etkileridir. Diğer ekmeğe oranla çiğneme süresi farklı olduğunda fazla yemenin önüne geçecektir. Midemizde kalış süresinin uzunluğu ve bağırsak çalışmasının düzenlenmesi, kan şekerine olan olumlu etkileri bulunmaktadır.

Ekmekler Türk halkının sofrasının en önemli yiyeceklerdendir. Tükettiğimiz hamur işlerinin bize ne kadar enerji verdiğini kalori miktarlarıyla öğreneceğiz. Listesi verilen yiyecekler birer dilim olacak şekilde değerlendirilmiştir.

  • Buğday Unu: 100 gram, 365 kaloridir. Buna göre; Buğday ekmeği (beyaz): 100 gram, 246 kaloridir.
  • Buğday Ekmeği (kepekli): 100 gram, 251 kaloridir.
  • Mısır Unu: 100 gram, 368 kaloridir. Buna Göre; Mısır Ekmeği: 100 gram, 227 kaloridir.
  • Kepek Unu: 100 gram, 213 kaloridir. Buna göre; Kepek ekmeği: 100 gram, 213 kaloridir.
  • Yulaf Unu: 100 gram, 395 kaloridir. Buna göre; Yulaf ekmeği: 100 gram, 212 kaloridir.
  • Arpa Unu: 100 gram, 356 kaloridir. Buna Göre; Arpa ekmeği: 100 gram, 198 kaloridir.
  • Kızarmış Ekmek: Bir dilim, 35 kaloridir.
  • Beyaz Ekmek: 1 dilim, 90 kaloridir.
  • Çavdar Ekmeği: 1 dilim, 55 kaloridir.
  • Yufka: 100 gram, 152 kaloridir.
  • Makarna: 100 gram, 361 kaloridir.
  • Pirinç Unu: 100 gram, 361 kalori
  • Nişasta: 100 gram, 352 kaloridir.
  • Bisküvi: 100 gram, 462 kaloridir.

Randevunuzu Oluşturun!

Pratik bir şekilde ilk randevunuzu oluşturabilirsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

20 − 15 =