Çalışma hayatına atılan bireylerde günün büyük bir çoğunluğu ofis ve iş yeri gibi ortamlarda geçmektedir. Dolayısıyla günlük beslenme ihtiyacı da, ofis ya da ofis yakınlarındaki hazır gıdalarla karşılanmaktadır. Genellikle yoğun iş temposu nedeniyle yemek yemeye fırsat bulamayan ofis çalışanları, çoğu zaman hızlı bir şekilde hazırlanan, aperatif tarzı gıdalar ile beslenmektedir. Ofis çalışanlarının beslenmesinde en çok yapmış olduğu hatalardan biri de bu gıdalarla beslenmesidir.

Ofis Çalışanlarının Sık Yaptığı 7 Beslenme Hatası!

  • Kahvaltı Öğününü Atlamak ya da Simit Poğaçayla Geçiştirmek

Çalışanların beslenmesi açısından yapmış oldukları en büyük hatalardan biri kahvaltı öğününü atlamak ya da simit poğaça gibi gıdalarla geçiştirmektedir. Kahvaltı günün en önemli öğünü olurken, bu öğünün sıkı bir şekilde yerine getirilmesi önemlidir. Aksi takdirde ilerleyen süreçlerde çeşitli sağlık problemleri ortaya çıkabilmektedir.

Hizmetlerimizi incelediniz mi?

Bireysel beslenme danışmanlığı, hastalıklarda beslenme ve kurumsal beslenme danışmanlığı alanlarındaki hizmetlerimizi inceleyebilirsiniz.

  • Ara Öğünlerde Bisküvi ve Hamur İşi Yemek

Ofis içerisinde tüketilen sağlıksız bisküvi ve hamur işleri, ara öğünlerde tüketilebilecek en son yiyecekler grubunda yer almaktadır. Bu gibi aperatifler bireyler pek çok sağlık sorununa yol açarken, bunların yerine kuru meyveler, tam tahıllı besinler ve bunun gibi gıdaların tüketilmesi, ofis çalışanlarına sağlıklı beslenme yöntemleri olarak tavsiye edilmektedir.

  • Toplantılarda İkram Edilen Kuru Pastalardan Bol Miktarda Yemek

Diyetisyenler, normal şartlarda ofis ikramlarının daha sağlıklı besinlerden meydana gelmesi gerektiğini ifade etmektedir. Dolayısıyla hazır kuru pasta tarzında ikramlıklar olması halinde, bunların tüketimine dikkat edilmesi önemlidir.

  • Fast Food Tarzı Yiyeceklere Yönelmek

Ofis çalışanlarının en büyük beslenme hatalarından bir diğer ise, hazır ve hızlı olarak hazırlanan tost, pizza, hamburger gibi fast food tarzı besinlere yönelmektir. Bunun yerine ofise yakın ev yemekleri yapan yerlerden yemek siparişi vermek ya da ofiste kolaylıkla hazırlanan tam tahıllı gıdaları tüketmek diyet açısından daha sağlıklı olacaktır.

  • Su Tüketimini İhmal Etmek

Sağlıklı beslenme açısından hayati bir öneme sahip olan su, günümüzde 7’den 70’e herkesin tüketmesi gereken en önemli gıdalardan biridir. Dolayısıyla su tüketimine dikkat edilmesi gerekmektedir.

  • Spor ve Egzersize Fırsat Vermemek

Ofis çalışanlarının beslenme programına dikkat ettiği kadar spor ve egzersizlere de dikkat etmesi gerekmektedir. Fırsat buldukça tempolu yürümek ya da spora gitmek, çalışanların sağlığına fayda sağlayabilmektedir.

  • Devamlı Olarak Hareketsiz Kalmak

Ofis içerisinde devamlı olarak oturarak çalışmak, çalışanların sağlığını tehlikeye atmaktadır. Bu nedenle telefon görüşmelerini hareket halinde yapmak, oturduğu yerden çeşitli egzersizler yapmak da faydalı olabilmektedir.

Randevunuzu Oluşturun!

Pratik bir şekilde ilk randevunuzu oluşturabilirsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

two × three =