Oruçluyken Diyet Nasıl Yapılır?

Oruçluyken diyet nasıl yapılır sorusu ramazan kilo almamak ya da diyet yapma kararını ramazan döneminin yaklaşmasıyla veren kişilerin en çok merak ettiği sorulardan biri. Ramazan’da oruç tutarken diyet yapmak mümkün. Ancak beslenme alışkanlıklarında bazı değişikliklerin yapılması gerekir.

Oruçluyken Diyet Nasıl Yapılır?

Sağlıklı olmak için sağlıklı beslenilmesi gerektiği unutulmamalıdır. Bu kapsamda da temel besin gruplarını yeterli miktarda tüketmeliyiz. Peki bu nasıl olacak? Ekmek ve tahıl gruplarını tüketmeyi ihmal etmemeniz gerekiyor. Süt ve süt ürünlerini, kurubaklagilleri, meyve ve sebzeleri tüketmelisiniz. Ramazan’da oruç tutarken açlık süresi uzun olduğundan dolayı metabolizma hızında azalma meydana gelir. Bu nedenle de Ramazan’da oruç tutarken diyet yapmak isteyenlerin dikkat etmeleri birkaç önemli husus bulunuyor. Bunlardan ilkinin kilo verme süreci yavaşlıyor. Bu nedenle morallerin bozulmaması gerekiyor. Bir diğeri ise aç kalarak kilo verilemeyeceğini, ancak sağlıklı beslenme konusunda da bilinçli olunması gerektiğinin bilinmesi gerekiyor. Ekmeği tamamen kesmenin tek çözüm yolu olmadığının, aksine yeterli miktarda tüketilmesi gerektiği bilinmelidir. Tam buğday, çavdar ve kepek ekmeği gibi esmer ekmeklerin kan şekerinin yükselmesini engeller ve tokluk süresini uzatır. Ancak kişilerin fiziksel özelliklerine göre tüketmeleri gereken ekmek miktarları farklılık gösterir. Yumurta uzun süre tokluk sağlayan besinler arasındadır. Bu nedenle sahurda 1 ya da 2 tane haşlama yumurta tüketilebilir. Ancak haşlama yumurta sevmiyorsanız 1 tatlı kaşığı yağ ile hazırlanmış omlette tüketebilirsiniz. Sağlıklı yağlardan oluşan ceviz, badem, fındık gibi kuruyemişleri iftar ile sahur arasındaki ara öğünlerinizde yer verebilirsiniz.

Ramazanda Nasıl Beslenmelisiniz?

Gün boyu aç kalındığı için yemek saatinde çok fazla yememek için ilk olarak su içerek başlamak fazla yemek yemenin önüne geçilmesine yardımcı oluyor. Devamında ise çorba içerek devam edebilir ve biraz midenizi dinlendirebilirsiniz. İftarda çok fazla besin tüketimi gerçekleştirmemelisiniz. Aşırı besin tüketim hazımsızlık, şişkinlik, uyku sorunları ve en önemlisi çeşitli rahatsızlıkları beraberinde getirir. İftar ile sahur arasında ara öğün yapmalısınız. Ara öğününüzde ise probiyotiğe, kefirli yoğurtlara yer verebilirsiniz. Hem iftarda hem de sahurda lifli besinlerden tüketmeye özen göstermeli, iftardan yatıncaya kadar bol bol su tüketmelisiniz. Hamur işlerinde, kızartmalardan, yağlı gıdalardan, kola, kahve, çay gibi kafein içeren içecekleri tüketmemelisiniz. Kafeinler diüretiktir. Sindirim sistemine hızlı geçiş yaparlar ve vücudun gün içerisinde düzgün çalışmasını sağlayan mineral tuzlarını yok ederler.

Önceki İçerikHamilelikte Egzersizin ve Sağlıklı Beslenmenin Önemi
Sonraki İçerikKarnabahar Tezgahlardan Kalkmadan Bol Bol Tüketin!