Ramazan ayında oruç tutan kişilerin uzun saatler aç kalmasından ve öğün sayısının 24 saatlik dilimde ikiye inmesinden dolayı metabolizmasının yavaşladığı bilinir. Ayrıca Ramazan boyunca kişilerin enerjileri ve motivasyonları düşük olduğundan daha az hareketli yaşarlar. Hareketsiz yaşam da metabolizmanın yavaşlaması için geçerli nedenlerden biridir. Hal böyle olunca Ramazan sonrası metabolizmayı hızlandırma konusunda birçok bilgi de paylaşılır. Aynı zamanda sağlıklı beslenme standartlarının yakalanmasına da destek sağlayan bu yöntemlerden bazılarına yazının devamından ulaşılabilir.

Ramazan Sonrası Metabolizmayı Hızlandırmanın 7 Yolu!

  • Ramazan Bayramı’nda nasıl beslenilmesi gerektiğini bilmek keyifli ve sağlıklı bir bayram geçirilmesini sağlar. Bu nedenle bayram sofralarında ağır yemeklerden ve gereğinde fazla yemek yemekten kaçınılmalıdır.
  • Ramazan sonrası metabolizmayı hızlandırma yollarının en etkilisi öğün sayılarının artırılmasıdır. 1 ay boyunca hızı düşen metabolizmanın hızlanmasını sağlamak için öğünler 2 – 3 saat gibi aralıklarda tutularak sayı artırılır. Ancak burada dikkat edilmesi gereken nokta her öğünde sağlıklı besinlerin tüketilmesidir.
  • Ramazan sonrası beslenme alışkanlıklarının, Ramazan öncesine döndürülmesinin yanı sıra az hareketsiz yaşamdan da uzaklaşmaya da çalışılmalıdır. Yapılacak küçük egzersizler metabolizmaya olumlu katkı sağlar. Açık havada yapılacak küçük yürüyüşler Ramazan’dan sonra metabolizmanın eski haline dönmesine yardımcı olur.
  • Bir ay boyunca bütün gün boş kalmaya alışkın olan midenin sağlığını korumak için sağlıklı beslenme gereklerinden olan hazmı kolay besinleri tüketme yolu izlenmelidir. Sindirim sistemi sorunlarına yol açmayacak besinleri tüketmek, az yağlı ve hafif besinleri tercih etmek ve porsiyonların az olmasına dikkat etmek önemlidir.
  • Bayram ziyaretlerinde ikram edilen tatlı, hamur işleri ve çikolata gibi yiyeceklere “hayır” diyebilmek hem Ramazan sonrası metabolizmayı hızlandırmayı, hem de istenmeyen kilo alımlarının engellenmesini sağlar. Bu yiyecekler sindirim sisteminin sağlığını bozacağı gibi kan şekerinin yükselmesine yol açar.
  • Ramazan sonrasında meyve ve sebze ağırlıklı beslenmek tüm diyetisyen ve beslenme uzmanlarının tavsiyesidir. Özellikle lifli meyve ve sebzeler metabolizma hızını artırır.
  • Tüketilen su miktarı Ramazan’da azalır. Bu miktarı bayramın ilk gününden itibaren artırmaya başlamak metabolizma hızını da etkiler. Günde en az 2 litre su tüketmek sağlıklı beslenmenin başlıca şartlarındandır.

Randevunuzu Oluşturun!

Pratik bir şekilde ilk randevunuzu oluşturabilirsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

fifteen + 1 =