Doğru beslenme programı ile ramazan ayını hem aç kalmadan hem de vücudunuza iyi bakarak geçirebilirsiniz. Ramazan ayında uzun süreli açlığı bastıracak, sizi tok hissettirecek besinleri tüketmelisiniz. Bu besinler hem açlık hissinizin azalmasına yardımcı olur hem de size enerji verir.

Ramazanda Tok Tutan Yiyecekler

  • Salata

Ramazanda tok tutan yiyecekler listesinin başında salata bulunuyor. Salata hem iftarda hem de sahurda tüketilmesi gereken bir yiyecektir. Salatalar, lif, vitamin ve mineral açısından vücudumuz için önemlidir. Görüntüsünün büyük olması hem tabağınızdaki dengeli yemenize yardımcı olur hem de doygunluk hissi sağlar. Ancak yüksek kalorili salata soslarından, galetadan, kruton ve kıtır ekmeklerden oluşan salatalar yerine sebzelerden oluşan, bol lif kaynağı olan salatalar tercih edilmelidir.

Hizmetlerimizi incelediniz mi?

Bireysel beslenme danışmanlığı, hastalıklarda beslenme ve kurumsal beslenme danışmanlığı alanlarındaki hizmetlerimizi inceleyebilirsiniz.

  • Bulgur

Bulgur, glisemik indeksi düşük olduğu için yavaş yavaş sindirilir ve kan şekerini daha ılımlı etkiler. Bu sayede daha uzun süre tok kalmanıza yardımcı olur. Bu nedenle iftarda tüketilmesi gereken besinler arasındadır.

  • Tahıllı ve Çavdar Ekmeği

Tam buğday, tam tane ve tam tahıl ekmekleri sindirimi uzun süren besinlerdir. Bu nedenle daha uzun süreli tok kalmanıza yardımcı olurlar.

  • Yoğurt

İçeriğinde probiyotikler sayesinde bağırsağı koruyu etkisi bulunup, hacmi ile de mide doluluğunu sağlar. Ara öğünlerde, iftarda ya da sahurda yoğurt ya da ayran tüketilebilir. Ayran olarak tüketecekseniz tuz miktarına dikkat etmelisiniz.

  • Yulaf Ezmesi

Yulaf ezmesinin içerisinde yüksek oranda beta-glukan ve lif vardır. Bu sayede uzun süreli tokluk sağlar.

  • Avokado

Doymamış yağ asidi yüksek bir meyve olan avokado, A, C ve E vitaminlerini içerir ve antioksidan etki sağlar. Kalp dostu olup, sahurda beslenme programınıza avokado ekleyerek gün boyu uzun süreli tokluk sağlayabilirsiniz.

  • Yumurta

Yumurta, anne sütünden sonra en kaliteli proteine sahip bir besindir. Herkesin sabah kahvaltısında yumurtaya yer vermesi gerekir. Ramazan ayında ise sahurlarınızda yumurtaya yer verebilirsiniz. Sahurda yumurta tüketimi gün boyu tokluk süresini uzatacaktır.

  • Ceviz

Cevizin içeriğinde bol miktarda Omega 3 yağ asidi bulunur. LDL kolesterolü düşürür ve sahurda ceviz tüketerek gün içerisindeki tokluk süresini artırabilirsiniz. Ancak ceviz tüketimi bir avuç değil, bir avuç içi kadar olmalıdır.

Randevunuzu Oluşturun!

Pratik bir şekilde ilk randevunuzu oluşturabilirsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

five × one =