Kadınların regl dönemlerinde normal zamanlardan daha yorgun, bitkin ve sinirli oldukları bilinir. Regl dönemleri psikolojik ve fiziksel olarak sıkıntılı nitelenen zamanlardır. Aslında bu süreç regl tarihinden bir hafta kadar önce başlar ve regl döneminin bitmesiyle sona erer. Bu süreçte vücutta şişkinlik, gerginlik, baş ağrısı gibi şikayetler görülür. Ayrıca tatlı ve tuzlu yiyeceklere olan düşkünlük gibi beslenme alışkanlıklarında düzensizlikler de ortaya çıkar. Bu gibi sıkıntıların daha az yaşanması için regl döneminde beslenme düzenine dikkat edilmesi gerekir. Bazı beslenme alışkanlıkları sayesinde regl dönemindeki sıkıntıların aza indirilmesi mümkündür. Bu dönemde doğru ve sağlıklı beslenme tüm olumsuz etkileri azaltmada etkilidir.

Regl Döneminde Beslenme Nasıl Olmalı?

  • Regl döneminde vücuttaki kan azalacağından demir seviyesinde eksiklikler ortaya çıkar. Sağlık için önemli noktalardan olan demir eksikliği kırmızı et, balık ve tavuk tüketiminin artırılmasıyla takviye edilebilir. Ayrıca kuru meyve tüketimi de demir eksikliği için faydalıdır.
  • Regl döneminde beslenme alışkanlıkları C vitamini içeren besinleri daha bol tüketmekle düzenlenebilir. C vitamininin bol olduğu besinler yeşil biber, yeşil yapraklı sebzeler, portakal, mandalina ve ananastır. Bu besinler ayrıca sinirleri yatıştırıcı özelliğe de sahiptir.
  • Sağlıklı beslenme denince vücudun magnezyum seviyesinin dengede tutulması da önem taşır. Magnezyum takviyesi regl kaynaklı tatlı isteklerinin azalmasını sağlar. Tahıllar, yeşil yapraklı sebzeler, muz, incir, elma, ceviz, badem, fındık ve patates tüketimi ile magnezyum gerekli seviyede tutulabilir.
  • Regl dönemlerinde B6 vitamininde düşüş görülür. Sağlık açısından önem arz eden bu vitamin kandaki hemoglobin oluşumunu sağlar. Bu dönemlerde yumurta, brokoli, havuç, balık, tahıl ve avokado tüketimi ile B6 vitamini seviyesi dengede tutulur. B6 vitamini eksikliği vücutta gerginlik ve ağrıya neden olur.

Artan İştah ile Nasıl Başa Çıkılır?

Regl döneminde artan iştahla nasıl başa çıkılacağı konusunda diyetisyen önerisi niteliğinde olan bazı püf noktaları aşağıdadır.

Hizmetlerimizi incelediniz mi?

Bireysel beslenme danışmanlığı, hastalıklarda beslenme ve kurumsal beslenme danışmanlığı alanlarındaki hizmetlerimizi inceleyebilirsiniz.

  • Her ay regl döneminde iştahın artma olasılığını kabullenmek başa çıkmayı da kolaylaştırır.
  • Kişinin kendisini açılan iştahıyla savaşmaya zorlaması sonunda yenilmesine neden olur. Bu yüzden sık ve küçük porsiyonlarla açlık isteğin gidermek daha mantıklı olacaktır.
  • 3 ana öğün ve 3 ara öğün kuralı regl döneminde de uygulanırsa acıkmak için çok zaman kalmaz.
  • Tahıl ağırlıklı beslenmek regl döneminde artan iştahla başa çıkacağı gibi sağlıklı beslenmeyi de destekler.

Randevunuzu Oluşturun!

Pratik bir şekilde ilk randevunuzu oluşturabilirsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

11 + 17 =