Kaliteli, sağlıklı bir yaşam geçirmek için yeterli, dengeli ve sağlıklı beslenmeyi öğrenmemiz ve hayata geçirmemiz gerekir. Yeterli, dengeli ve sağlıklı beslenme bilincini oturtamazsak ileri ki yaşlarda önemli sağlık sorunlarıyla karşılaşabiliriz. Yetersiz ve dengesiz beslenme sonucu başta obezite, kalp hastalıkları, diyabet, yüksek kolesterol, hipertansiyon gibi hastalıkların görülme riskini arttırmış oluruz. Peki sık sık bahsedilen sağlıklı beslenme nasıl yapılır? Sağlıklı beslenme hakkında ne kadar bilgi sahibisiniz? Ne kadar doğru bilgi sahibisiniz?

Sağlıklı Beslenme İçin Önemli İpuçları

3 ana öğün, 3 ara öğün: Güne kahvaltı ile başlayın. En önemli öğün kahvaltınızdır, gece boyunca besin alımı olmadığı için beynimizin ihtiyacı olan enerjiyi kahvaltı ile alabilirsiniz. Mümkünse yediklerinizi 3 ana öğün, 3ara öğüne bölün, az ve sık beslenmeye özen gösterin. Ancak 3 ana öğün, 3 ara öğün herkesin uygulaması gereken bir program değildir. Çalışanlar, okulda olanlar ya da sınav haftasında olanların 3 ana öğün, 3 ara öğün yapması bazen imkansız hale dönüşebilir. Burada önemli olan sadece sağlıklı besinleri tüketmenin sağlıklı beslenmeyi oluşturmayacağı, yediklerimizin zamanı ve miktarının da önemli olduğu belirtilmektedir.

Hizmetlerimizi incelediniz mi?

Bireysel beslenme danışmanlığı, hastalıklarda beslenme ve kurumsal beslenme danışmanlığı alanlarındaki hizmetlerimizi inceleyebilirsiniz.

Taze Meyve ve Sebzeler: Her öğün taze meyve ve sebze tüketimine özen göstermeliyiz. En iyi posa mineral ve vitamin kaynaklarıdır. Ancak meyveler çok faydalılar diye bol bol değil, yeterli miktarda tüketmeliyiz.

Doymuş yağ içeren besinlerden uzak durmamız gerekir; tereyağı, kuyruk yağı gibi… Bunların yerine gayet sağlıklı ve doğal zeytinyağını tüketebilirsiniz.

Az Yağlı Besinler: Süt ve ürünlerinin tüketiminde az yağlı besinleri tercih edebilirsiniz. Yağlı kırmızı et yerine yağsız et, tavuk, kurubaklagil tercih ederek protein gereksinimini karşılayabilirsiniz.

Kalsiyumu Es Geçmeyin: Kalsiyumdan zengin beslenmeliyiz. Günde ortalama 2-3 bardak süt veya yoğurt tüketimi beden yağlanmasının önlenmesinde yardımcı olacaktır.

Daha Az Şeker: Daha az şeker tüketin. Çay ve kahve gibi içecekleri şekersiz tüketerek ilk adımı atabilirsiniz. Eklediğimiz şeker vücuda fazla yüklemedir ve şişmanlığa giden yolda önemli basamaklardan biridir. Hatta mümkünse uzak durmaya çalışın!

Daha Az Tuz: Daha az tuz kullanın. Hemen hemen tüm besinlerde sodyum olduğu düşünülürse dışarıdan ekstra alınması gereken tuz yarım çay kaşığını geçmemelidir.

Yemeklerde lezzetin tuz olmadan olmayacağını düşünüyorsanız lezzeti arttırmak için çeşitli baharatlar kullanabilirsiniz.

Sağlıklı beslenme kadar yemekleri pişirme yönteminiz de önemlidir. Haşlama, buharda pişirme ve fırınlama yöntemlerini kullanarak yemeğe eklenecek yağ miktarını azaltmış olursunuz ve en az besin kaybı ile yemeklerinizi hazırlarsınız.

Fiziksel aktivite ile sağlıklı beslenmenizi tamamlayabilirsiniz. Ağır egzersiz yapmak zorunda değilsiniz. Her gün tempolu olarak 30 dk yürüyüş yapmak bedeninize ve ruhunuza iyi gelir.

Not: Yukarıda belirtilenler tavsiye niteliği taşımaktadır. Sağlıklı beslenme programları kişiye özeldir. Eğer sağlıklı beslenmek, kilo vermek, almak ya da kilonuzu korumak istiyorsanız Beslenme ve Diyet Uzmanı ile görüşmelisiniz. Beslenme ve Diyet Uzmanları kişilerin yaşlarına, kilosuna, boyuna, önceki beslenme alışkanlıklarına, yaşam tarzlarına ve bazı tahlil sonuçlarına göre kişiye özel programlar uygulamaktadır.

Randevunuzu Oluşturun!

Pratik bir şekilde ilk randevunuzu oluşturabilirsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

1 × five =