Havaların sıcaklığının artmasıyla birlikte sıcak havalarda beslenme konusu da sıklıkla konuşulmaya başladı. Yaz aylarında nasıl beslenmek gerektiği, hangi gıdaları daha sık tüketmek ve sıcak havalarda sağlıklı beslenme adına hangi gıdalardan uzak durmak gerektiği gerek doktorların tavsiyesi, gerekse diyetisyen tavsiyesi olarak karşımıza çıkıyor. Uzmanlar sıcak havalarda beslenme konusunda özensiz davranılmasının pek çok rahatsızlığa yol açabileceği hakkında uyarıyorlar. Peki, yaz aylarında sağlığımızı korumak için nasıl beslenmeli? Havaların sıcak olmasından sağlığımızın en az etkilenmesini nasıl sağlamalı?

Sıcak Havalarda Beslenmenizde Dikkat Etmeniz Gerekenler

Sağlıklı beslenme yılın her günü dikkat edilmesi gereken en önemli hususlardan biridir, ancak sıcak havalarda daha özenli davranılması gerekir. Aksi halde sağlığımız bozulur, beklenmeyen sağlık sorunları ortaya çıkar ve yaz aylarının keyfi kaçar. Aşağıda sıralanan sağlıklı beslenme odaklı bazı püf noktalarına dikkat etmek yaz aylarında sıcak havalarda kendimizi çok daha iyi hissetmemiz sağlar.

Hizmetlerimizi incelediniz mi?

Bireysel beslenme danışmanlığı, hastalıklarda beslenme ve kurumsal beslenme danışmanlığı alanlarındaki hizmetlerimizi inceleyebilirsiniz.

  • Sıcak havalarda vücudumuzun en önemli ihtiyacı sudur. Yazın, diğer aylara göre vücudun su kaybı çok daha fazladır. Bu kaybı yerine koymamak yani az su içmek elektrolit kaybına neden olur, tansiyon dengesizlikleri, halsizlik, yorgunluk, baş dönmesi ve baş ağrısı gibi sağlık sorunları görülmeye başlar.
  • Sıcak havalarda aşırı şekerli ve yağlı yiyecekler tüketmemek, daha çok meyve, sebze ve tam tahıllı yiyeceklere yönelmek sağlıklı beslenmenin gereklerindedir.
  • Vücudun terlemeden dolayı eksilen elektrolit seviyesi yoğurt, ayran ve cacık gibi yiyeceklerle takviye edilebilir. Bu seçimler aynı zamanda protein ihtiyacınızı da karşılayacaktır.
  • Kızartmalar, sakatat ve benzeri yiyecekler yerine haşlanmış ya da buharda pişirilmiş etleri tercih etmek yaz ayları için doğru bir seçimdir. Sıcak havalarda tavuk, balık ya da kırmızı et tüketiminde ızgara ve buğulama yöntemleri de uygundur.
  • Sıcak havada diyet yapmak da sağlık açısından dikkat edilmesi gereken konulardan biridir. Yaz diyeti listelerinin mutlaka sebze, meyve ve tahıl ağırlıklı olması önemlidir.
  • Sıcak havada kan şekeri düzeyinin hızlı bir şekilde düşme veya yükselme olasılığı vardır. Bu nedenle ağır tatlılar yerine sütlü tatlılar ya da dondurma tercih edilmelidir.
  • Yaz akşamlarında, yılın her ayında olduğu gibi çok geç saatlerde yemek yememek, akşam yemeklerinde hafif gıdaları tercih etmek sıcak bir gecenin daha rahat geçirilmesini sağlar.

Randevunuzu Oluşturun!

Pratik bir şekilde ilk randevunuzu oluşturabilirsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

17 − 1 =