Hayatımızı devam ettirebilmemiz için oksijenden sonra en çok ihtiyaç duyduğumuz su hem ruh sağlığımız hem de vücut sağlığımız için son derece önemlidir. Vücut ağırlığımızın yüzde10’undan fazla su kaybı olması durumunda halsizlik meydana geliyor. Eğer bu oran yüzde 20 seviyelerine kadar yükselirse sağlığımız için önemli tehlikeleri çağrıştırıyor. Kadınların günde ortalama 2 litre, erkeklerin ise 2,5 litre su tüketmesi gerekiyor. Ancak bunlar ortalama olup, günlük su tüketimi kişiden kişiye göre değişlik gösteriyor.

Günlük su ihtiyacı alınan kaloriye göre hesaplanıyor. Yeterli miktarda su alıp almadığınızı kontrol etmek için ise idrara çıkma sayınız ve idrar renginizden gözlemleyebilirsiniz. Eğer yetişkin bir bireyin idrar rengi açık ya da soluk sarı rengiyse ve günlük ortalama 7 veya 8 kez idrara çıkıyorsa günlük tükettiği su miktarı yeterlidir.

Hizmetlerimizi incelediniz mi?

Bireysel beslenme danışmanlığı, hastalıklarda beslenme ve kurumsal beslenme danışmanlığı alanlarındaki hizmetlerimizi inceleyebilirsiniz.

Su İçmeniz için 6 Neden!

1.Spor Öncesi ve Sonrası

Eğer spor yapıyorsanız yeterli ve düzenli sut tüketmeye özen göstermelisiniz. Spor yapan bireyler düzenli beslenmelerine, düzenli uykuya ve yeterli su tüketimine önem vermelidir. Özellikle de kas geliştirmek için spor yapan bireylerin kas kitlelerinde artış olacağı için suya ihtiyaç duyacaklar. Hem spor öncesi hem de spor sonrası tüketilen su kramp ve kasılmaları da önlemeye yardımcı olur.

2.Unutkanlık, Dikkatsizlik ve Hareketsizlik için!

Susuz kalmak unutkanlığı, dikkatsizliği ve hareket yeteneğini etkiler. Bu nedenle yeterli ve sağlıklı su içmeniz gerekir. Unutkanlığın merkezinin beyin olduğunu ve bu nedenle de beyninize iyi bakmanız gerektiğini unutmamalısınız.

3.Kabızlığı Önlemek için

Kabızlığı önlemek için düzenli olarak lifli besinleri tüketmeniz önerilir. Ancak her ne kadar düzenli lifli besin tüketirseniz tüketin bu tek başına yeterli olmayacaktır. Yeterli miktarda su tüketilmediği zaman lifler vücutta etkili bir şekilde kullanılamaz. Yeterli miktarda su tüketilmediği zaman sindirim sistemi daha az çalışır ve kabızlık meydana gelir.

4.Böbrekleriniz için

Böbrekler vücudumuzdan zararlı ve yabancı maddeleri uzak tutmakta görevlidir. Ancak yeterli miktarda vücuda sıvı girişi olmazsa böbrekler işlevini yapmakta zorlanır. Bunun sonucunda da böbrek hastalıklarına davetiye çıkar.

5.Kalbiniz için

Kan, hücreler için gerekli olan oksijen ve diğer tüm maddeleri su ile daha hızlı taşıt. Su yeterli miktarda alınmadığı zaman kan hacminde azalma olur ve bu da dolaşım sistemini olumsuz yönde etkiler.

6.Sağlıklı Bir Hamilelik için

Hamilelik döneminde vücudun önceki dönemlere göre daha çok suya ihtiyacı vardır. Bebeğin gelişimi anne karnındaki sıvı içinde olur. Annenin kan hacmi artar ve bu da annenin daha çok suya ihtiyacı var demektir.

Randevunuzu Oluşturun!

Pratik bir şekilde ilk randevunuzu oluşturabilirsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

two × four =