Sağlıklı beslenme için tuz tüketiminin dengede olması gerektiği sıkça rastlanan önerilerden biridir. Pek çok besinin içeriğinde doğal olarak bulunan sodyum klorür, halk arasında doğal besin tuzu olarak bilinir. Mutfaklarda kullanılan sofra tuzunun da içeriğinin büyük bir kısmı sodyum klorürdür. Sağlık için vücuttaki tuz dengesinin devamlı olarak korunması gerekir. Vücuttaki tuz fazlalığı çeşitli sağlık sorunlarına yol açabileceği gibi, tuz eksikliğinin de olumsuz etkileri hayli fazladır. Başka bir deyişle tuzun faydaları kadar, zararları da vardır. Vücudun tuz seviyesi eksildiğinde birçok hastalık ortaya çıkabildiği gibi aynı durum tuzun olması gereken seviyeden fazla olduğunda da geçerlidir.

Tuzun Sağlığımız için Önemi

Her ne kadar genel olarak tuzun zararları konusundan daha çok bahsedilse de aslında tuzun faydaları da yadsınamayacak derecededir. Tuzun içeriğinde bol miktarda bulunan sodyum maddesinin yanı sıra potasyum, kalsiyum ve çinko da yer alır. Sağlık için gerekli olan bu maddeler doğru miktarda tuz tüketimiyle vücuda alınırsa olumlu etki eder.

Hizmetlerimizi incelediniz mi?

Bireysel beslenme danışmanlığı, hastalıklarda beslenme ve kurumsal beslenme danışmanlığı alanlarındaki hizmetlerimizi inceleyebilirsiniz.

Vücuttaki tuzun olması gerekenden az olması kronik hastalıklara neden olabildiği gibi, sinir ve kas sisteminde sorunlar, depresyon gibi hastalıklar ortaya çıkabiliyor. Ayrıca tuzun fazla tüketimi de çeşitli hastalıklara davetiye çıkartır. Özellikle yüksek tansiyon hastalarının olabildiğince az tuz tüketmesi önerilir.

Sağlıklı beslenme gereklerinden olan ölçülü tuz kullanımına uyulmaması halinde yine sinir sistemi etkilenir. Fazla tüketilen tuzun zararları arasında kalp rahatsızlıkları, vücutta normalde fazla su birikmesi, kemik erimesi, böbrek ve sindirim sistemi hastalıkları, hormonlarda dengesizlikler gibi pek çok sorun ortaya çıkar. Dünya Sağlık Örgütü (WHO) tarafından önerilen günlük tuz tüketim miktarı 5 gramdır.

Hangi Tuzları Tüketmeli, Hangilerini Tüketmemeliyiz?

İyotlu ve iyotsuz olmak üzere rafine tuz çeşitleri vardır. Diyetisyen ve doktorlar iyotlu tuzların kullanımının özellikle vücudun iyot dengesi açısından sağlık için daha uygun olduğunu belirtiyorlar. Ayrıca Himalaya tuzu, kaya tuzu, deniz tuzu gibi tuz çeşitleri de vardır. Rafine yani sofra tuzu olarak bilinen tuzlara ekstra iyot eklenir. Bu yüzden iyot eksikliği olan kişilerin bu tuzlardan tüketmesi önerilir. Uzmanlar kaya tuzunun zararlarının da yararlarının da etki edici derecede olmadığını belirtiyorlar. Tuz çeşitleri arasında faydaları açısından bazı değişiklikler olsa da tuz kullanımında en önemli nokta doğru miktarda tüketilmesidir.

Randevunuzu Oluşturun!

Pratik bir şekilde ilk randevunuzu oluşturabilirsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

5 × four =