Vitaminler, vücudun büyümesi gelişmesi ve olgunlaşması için gerekli olan kaynaklardır. İnsan vücudu vitaminleri kendisi üretemez. Bu nedenle dışarıdan genellikle besin yolu ile
alınırlar. Aşağıda yer alan vitaminlerin vücuda alınmaması durumunda hangi rahatsızlıklarla karşı karşıya kalacağımızı, vitaminlerin hangi besinlerde bulunduğunu okuyabilirsiniz.

Vitaminler

  • A Vitamini:

Vücudun enfeksiyonlara karşı direncini artırmakta etkili olan A vitamini hücre yenilenmesini de sağlar. Karaciğer, balık yağı, süt, tereyağı, yumurta, böbrek, peynir, yoğurt gibi hayvansal gıdalarda ve ıspanak, maydanoz, mercimek, pırasa, brokoli, pazı, kabak, havuç, patates, kavun, kırmızı biber, greyfurt, bezelye, karpuz gibi bitkisel kaynaklarda bulunur.

Hizmetlerimizi incelediniz mi?

Bireysel beslenme danışmanlığı, hastalıklarda beslenme ve kurumsal beslenme danışmanlığı alanlarındaki hizmetlerimizi inceleyebilirsiniz.

  • B1 Vitamini:

Sinir sitemini düzenlemede ve kan akşını sağlamakta kullanılan vitamindir. Eksikliğinde sinir ve dolaşım sistemi rahatsızlıkları ve yorgunluğa sebep oluyor. Ay çekirdeği, fındık, ceviz, yer fıstığı, badem, şam fıstığı, sarımsak, kestane, buğday, bira mayası, yürek, fasulye, susam, bira mayası, maydanoz, bezelye, nohut, mercimek, enginar, karnabaharda bulunur.

  • B12 Vitamini:

B12 vitamini hücrelerin kendini yenilenmesini sağlayan bir vitamindir. Aynı zamanda sinir sistemini güçlendirir, proteinin vücut tarafından olumlu kullanılmasını sağlar. Özellikle çocukların b12 vitaminine ihtiyaçları çoktur. B12 vitamini sakatat, et ürünleri ve sütte bol miktarda bulunmaktadır

  • C Vitamini:

Diş etlerinin beslenmesini sağlar, kan dolaşımını ayarlar ve hücrelerin kendisini yenileyip güçlenmesini sağlar. C vitamini özellikle yeşil biber, çilek, maydanoz, domates ve turunçgillerde bulunur. Eksikliği kas zayıflığı, romatizma ve bazı dolaşım hastalıkları gibi rahatsızlıklara neden olur.

  • D Vitamini: 

İskelet sisteminin gelişiminde ve kemiklerin gelişiminde en önemli vitamindir. Yağ bakımından zengin olan balık çeşitlerinde (somon, uskumru, ton balığı, sardalye), yumurtada yoğun bulunur. Eksikliğinde raşitzim ve bazı kemik hastalıklarına neden olur.

  • E Vitamini:

Antioksidan özelliği ile özellikle kansere karşı etkili bir vitamindir. Hücrelerin güçlenmesini sağlayarak yaşlılığı geciktirir. Ayrıca sağlıklı bir cinsel hayat için en önemli vitaminlerden biridir. E vitamini bitkisel yağlar, ceviz, fındık, tahıllar, yeşil yapraklı sebzelerde bol miktarda bulunur. Eksikliğinde kısırlık, iktidarsızlık gibi problemlere neden olur.

  • K Vitamini:

Yaralanmalarda ve çarpmalarda kanın aktığı yerde pıhtılaşmayı sağlayarak vücudun kan kaybetmesine engel olur. İçerdiği antioksidan maddeler sayesinde kansere karşı direnç sağlar. K vitamini özellikle yeşil sebzelerde, karnı baharda, brokolide bulunur. Eksikliğinde vücudun bağışıklık sistemi çöker ve kesik ve yaraların geç iyileşmesine neden olur.

Randevunuzu Oluşturun!

Pratik bir şekilde ilk randevunuzu oluşturabilirsiniz.

1 Yorum

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

18 − 17 =