Yaşlanma; biyolojik, fizyolojik, psikolojik, ekonomik ve benzeri pek çok unsurun değişikliğe gittiği, fiziksel ve sosyal kayıplarla savaşılan, geri dönüşümü olmayan bir süreç olarak ifade edilir. Bu sürecin yaşandığı dönem ise yaşlılık dönemidir. Bireylerde yaşlanma ile yaşanılan çevre ve vücut yapısında değişiklikler olur. Bu değişikliklerle birlikte pek çok farklılık da beraberinde gelir. Farklılıklar oluşmaya başlarken yaşamın uzaması, yaşam kalitesinin artması önemli rol oynar.

Yaşlılık sürecinde meydana gelen kayıpların minimum seviyeye düşürülmesi kişilerin elindedir. Bunun için ise hayat tarzı çok önemlidir. Genetik faktörler yaşlılığı etkileyen tek unsur değildir. Yaşlılığı yakından ilgilendiren ve etkileyen faktörlerden biri de beslenmedir. Yaşlılık dönemindeki yanlış beslenme alışkanlıkları diyabet, kalp rahatsızlıkları, kanser ve benzeri gibi pek çok rahatsızlığı beraberinde getirir. Beslenmeye bağlı sorunlarla karşılaşmamak için sağlıklı beslenme alışkanlığı kazanmak çok önemlidir.

Hizmetlerimizi incelediniz mi?

Bireysel beslenme danışmanlığı, hastalıklarda beslenme ve kurumsal beslenme danışmanlığı alanlarındaki hizmetlerimizi inceleyebilirsiniz.

Yaşlılık ve Beslenme

Yaş alan ve yaşlılık sürecine girmiş kişilerin beslenmelerine önceki dönemlerinden daha çok dikkat etmeleri gerekir. Vücut fonksiyonları değişmeye başlar. Bu nedenle kaliteli bir yaşlılık için sağlıklı beslenme önemlidir. Peki yaşlılık döneminde beslenme nasıl olmalı?

  • Az Az ve Sık Sık Yeme Alışkanlığı Kazanılmalı

Yaşlı kişilerde ağız, çene ve diş sorunları sık sık görülür. Bu nedenle yemeklerin az az ve sık sık yenmesi hem genel sağlık hem de ağız sağlığı için önemlidir. Az az ve sık sık yemek hem metabolizmayı artırır hem de acıkma süresini uzatır.

Metabolizmayı Hızlandıran Gıdalar

  • Besin Çeşitliliğine Yer Verilmeli

Yaşlı bireylerin kalsiyum, çinko, D vitamini, B6, B12 ve antioksidan bulunan besinleri tüketmeleri gerekir. Ekmek ve tahıllar, et-yumurta-kurubaklagiller, süt ve süt ürünleri, sebze ve meyveler içeren 4 temel besin grubuna her öğünde yer verilmelidir.

Antioksidan Besinler ve Sağlığımıza Faydaları

Mineraller ve Sağlığımız için Önemi!

  • Bitkisel Kaynaklı Yağlar Tercih Edilmeli

Yaş alan kişilerin trans yağ ve doymuş yağ alımını azaltmaları gerekir. Trans yağ ve doymuş yağlar kolesterolü, kardiyovasküler hastalıklara davetiye çıkartır. Et tercihleri ise omega-3 yağ asitlerinin bol olduğu balıklardan yana kullanılmalıdır. Sosis, salam ve benzeri işlenmiş gıdaların tümünden uzak durulmalıdır.

  • Öğünlerde Posalı Yiyeceklere Yer Verilmeli

Yaşlı kişilerde sık sık kabızlık sorunları görülür. Hem kabız olmamak hem de bağırsak kanseri ve benzeri gibi rahatsızlıklardan korunabilmek için posalı yiyecekler tüketilmelidir.

Posalı Yiyecekler: Kurubaklagiller, Sebzeler, Meyveler…

  • Öğünlerde Sebze ve Meyvelere Mutlaka Yer Verilmeli

Fitokimyasallardan, mineral ve vitaminlerden zengin olan meyve ve sebzeler pek çok hastalıktan korunmak için etkilidir. Aynı zamanda aşırı tuz tüketiminden de kaçınılmalıdır.

  • Su Tüketimi Asla İhmal Edilmemeli

Su tüketimi her yaş grubu için çok önemlidir. Su, zararlı atıkların vücuttan uzaklaştırılmasına, besinlerin emilimi ve taşınmasına, böbreklerin sorunsuz çalışmasına, vücudun ısı dengesinin korunmasına yardımcı olur. Yaşlılık döneminde vücuttaki su oranı düşmeye başlar. Bu sebeple de yaşlı kişilerin gün içerisinde düzenli olarak su tüketmesi gerekir.

Suyun Faydaları ile ilgili detaylı bilgi edinmek isteyenler “Su İçmeniz için 6 Neden!” başlıklı yazıyı okuyabilirler.

  • Doğru Pişirme Yöntemleri Kullanılmalı

Kızartılmış besinler sindirim güçlüğüne sebep olur. Haşlama, ızgara, buğulama ve fırında pişirme yöntemleri tercih edilmelidir.

Randevunuzu Oluşturun!

Pratik bir şekilde ilk randevunuzu oluşturabilirsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

three × two =