Bazı kişiler yemeği çok fazla kaçırma sorunu ile karşı karşıya kalabiliyor. Fazla yemeye karşı alınacak etkili tedbirlerin başında ise sofra düzeninde aşırıya kaçmamak, ihtiyacımız olan besinler dışında besinlerin masaya konmaması geliyor. Ölçünün kaçtığı zamanlarda ise şişmanlık problemi yaşayan kişilere yönelik ertesi gün planlamaları sayesinde kaçamakların kiloya dönüşme ihtimaline karşı tedbirler alınabiliyor. Bu tedbirlerde amaç zayıflamak değil, sağlığımızı korumak ve önlem almak oluyor.

Bu noktada protein ve karbonhidrat arasındaki dengeyi korumak çok önemlidir. Alınan karbonhidrat miktarının azaltılmasıyla protein arttırılarak, su tüketiminin çoğaltılması gerekmektedir. Amaç proteinli gıdaların etkisiyle metabolizma hızını arttırırken, su ile beraber yediklerimizin yağ haline dönüşmeden dışarıya atılmasını sağlamaktadır.

Hizmetlerimizi incelediniz mi?

Bireysel beslenme danışmanlığı, hastalıklarda beslenme ve kurumsal beslenme danışmanlığı alanlarındaki hizmetlerimizi inceleyebilirsiniz.

Çok yemek yemek karşısında yapılacak uygulamaya örnek verilecek olursa; gün içinde et ağırlıklı beslenme akşamda farklı protein kaynaklarının kullanılması proteini artıracaktır. Aynı zamanda gün içindeki karbonhidrat kaynakları da doğru seçilmeli ve planlanmalıdır. Kontrollü şekilde meyvelere yer verilebilir. Yetişkin insanların kullanması gereken su miktarı iki buçuk litre düzeyinde olması gerekirken bu aşamada bir miktar üste çıkılması daha etkili olacaktır.

Çok yemek yemenin zararları dikkate alınarak çok yemek yenildiği zamanlarda karbonhidrat protein dengesi uygulaması sıklıkla tekrarlamak gerekir. Karbonhidratların yanlış tüketilmesi ile bünyemiz kilo alırken, proteinlerin kontrollü kullanımı kilo vermeyi hızlandıracaktır.

Alkol tüketimi metabolizma hızının düşmesine sebep olacağında fazla yemekle birlikte kullanıldığında kilo alma riski yükselecektir. Çok yediğimizde biraz hareketlilik ve maden suyu tüketimi ise rahatlamanızı sağlayacaktır. Ancak bunlar o anı kurtarmaya yöneliktir. Bu nedenle her zaman çok yemek yemekten kaçınmak. Dengeli ve yeterli beslenmek gereklidir.

Fazla yemek yeme şişmanlamanın dışında sindirim sisteminde de problemlere neden olmaktadır. Fazla yemek yemenin zararları incelendiği zaman mideden başlayıp bütün sağlığımızı bozacak rahatsızlıkları beraberinde getirdiği görülür. Düzenli bir yeme içme planlanmadığı sürece şişmanlık oluşacaktır. Tam tersi olarak gerekenden az ve yanlış gıda alımı aşırı zayıflamaya neden olacaktır.

Sağlıklı beslenmenin temel kuralı ölçülü olma gerekliliğidir. İhtiyaç duyduğumuzdan fazla ve yanlış besin alındığında şişmanlama devam edecektir. Bu nedenle bozulan beslenme düzeninin bir an önce sağlanarak düzenli egzersiz yapılması gerekir. Sağlıklı yaşam ancak sağlıklı beslenme alışkanlıklarıyla olur.

Randevunuzu Oluşturun!

Pratik bir şekilde ilk randevunuzu oluşturabilirsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

eleven − two =