• Zayıflamak Bağışıklık Sistemini Zayıflatır mı?

Yetersiz, yanlış ve dengesiz diyet programı uygulayarak haftada 0,5 – 1 kg’ın üzerinde kilo vermek mümkündür. Ancak böyle bir zayıflama bağışıklık sistemini zayıflatmaktadır. Doğru ve sağlıklı bir diyet her besin grubundan besin içermelidir. Bağışıklığımızı yüksek tutabilmek için diyet menümüz de her gün 3-5 porsiyon sebze, 2-4 porsiyon meyve bulunmalı ve besinlerimizi seçerken omega 3 yağ asitlerini, kaliteli proteinleri içerdiklerinden emin olmalıyız. Beslenmemizi çeşitlendirmek ve hareketli olmaya özen göstermek bağışıklık sistemini zayıflarken güçlü tutacaktır. Vücudun tüm ihtiyaçlarının besinlerden sağladığı ve birçoğunun vücutta hiç üretilmediği unutmadan diyet yapmamız gerektiği unutulmamalıdır. Aynı zamanda diyet programlarının kişiden kişiye göre değişiklik gösterdiği, tüm diyet programlarının kişilerin yaşlarına, cinsiyetlerine, önceki yeme alışkanlıklarına, kilolarına, kan değerlerine ve bazı birtakım unsurlarına göre değişiklik gösterdiği unutulmamalıdır. Eğer bireyler sağlık beslenme programı hakkında bilgi sahibi değillerse Beslenme ve Diyet Uzmanlarına danışmalıdırlar.

  • Yanlış Diyetler ile Bağışıklık Sistemimize Ne Gibi Zararlar Veririz?

İnsan vücudu için en önemli antioksidanlar C, A, E vitaminleri, selenyum ve bazı antioksidan gibi hareket eden kartenoidler, flavonoidler, inositol, fitatlar ve fenol içeren bileşiklerdir. Bu tür antioksidanlar çoğu sebzelerde, meyvelerde, tam tahıllı besinlerde ve kuru baklagillerde yoğun olarak bulunurlar.

Hizmetlerimizi incelediniz mi?

Bireysel beslenme danışmanlığı, hastalıklarda beslenme ve kurumsal beslenme danışmanlığı alanlarındaki hizmetlerimizi inceleyebilirsiniz.

Bağışıklık sistemini güçlü tutmak için bu besinlerin düzenli olarak ve vücuda uygun miktarlarda alınması gerekir. Yanlış diyetler, dengesiz ve yetersiz diyetlerdir. Bu tür diyetler sadece kalori açısından değil aynı zamanda antioksidanlara açısından da yetersiz olduğu için bağışıklık sistemini olumsuz yönde etkiler.

  • Egzersiz ve Sporun Bağışıklık Sistemini Güçlendirmedeki Rolü Nedir?

Besinlerle alınan tüm besin öğelerinin belli emilim oranları vardır. Bu emilim oranlarını o besin öğesine olan ihtiyaç, posalı beslenmek, karışık beslenmek, hareket etmek gibi birçok faktör etkiler. Aslında egzersiz yapmak aldığımız besinlerdeki besin öğelerinden daha fazla faydalanmak adına çok önemlidir. Ağır spor yapmak oksidan maddelerin oluşumunu arttırır. Bu nedenle orta düzeyde düzenli aktivite yapmak bağışıklık sistemini güçlendirir. Yüzme yürüyüş Ya da bisiklet sürmek gibi aktivitelerden haftada 4 kez 30 dakika yapmak vücudun bağışıklığını arttırır.

Randevunuzu Oluşturun!

Pratik bir şekilde ilk randevunuzu oluşturabilirsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

twelve + eleven =